ولسوالی های درواز های بدخشان در آستانه سقوط

مسوولان امنیتی ولایت بدخشان از حمله احتمالی و سقوط دروازها به دست گروه تروریستی طالبان در این ولایت خبر میدهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ثنا الله روحانی، سخنگوی فرمانده پولیس بدخشان گفت که ولسوالی پنجگانه دروازهای این ولایت در خطر سقوط به دست افراد طالبان قرار دارد.

او افزود که در  ولسوالی نسی بیش از ۴۵ تن از افراد گروه طالبان جابجا شده اند تا با استفاده از فرصت بر مرکز این ولسوالی حمله کنند و کنترول این ولسوالی را برعهده گیرند.

سخنگوی فرمانده پولیس بدخشان اضافه کرد؛ دروازها که شامل ۵ ولسوالی می‌شود، مخالفین مسلح دولت از طریق قریه بنام “زغر” داخل این ولسوالی شده اند و آماده حمله به مرکز این ولسوالی هستند.

در همین حال او بیان داشت که نیروی های امنیتی در این ولسوالی ها به حالت دفاعی قرار دارند و منتظر رسیدن نیروی کمکی و چرخبال های اردو از مرکز ولایت بدخشان  هستند که این ولسوالی ها را از خطر سقوط نجات دهند.

روحانی علاوه کرد مخالفان که در ولسوالی نسی ولایت بدخشان جابجا شده اند بیش از ۴۵ تن میباشند و نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی به تنهایی قادر به مهار حملات آنان نیستند.

روحانی تصریح کرد  ما از مرکز ولایت بدخشان نیروی کمکی به این ولسوالی ها اعزام کرده ایم که در راه است و تا حدود ۴۵ دقیقه دیگر به این ساحه میرسند وحملات شان را بالای گروه های تروریستی آغاز خواهند کرد.

با این وجود نیروهای مستقر در ولسوالی نسی ولایت بدخشان از کمبود تجهیزات در این ولسوالی شاکی هستند و افزایش تعداد تروریستان طالب در ولسوالی نسی نگرانی باشندگان این ولسوالی را بیشتر کرده است.

ضمن این هشدار داده اند؛ در صورت سقوط ولسوالی نسی تمام ولسوالی های دروازها که شامل ولسوالی های نسی، ماه می، شکی، خواهان و کوف است، سقوط خواهند کرد.

این ولسوالی ها در حالی تحت تهدید گروه های تروریستی طالبان قرار دارد که ولسوالی های وردوج و یمگان بدخشان از سه سال بدینسو در کنترول این گروه تروریستی قرار دارد و دولت مرکزی نیز در این خصوص اقدام قابل توجهی نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *