ولسوالی زیباک، گذرگاه امن مخالفان مسلح دولت از پاکستان به افغانستان

اعضای شورای ولایتی بدخشان می گویند، ولسوالی زیباک که هم مرز با منطقه چترال پاکستان می باشد، از مدت ها بدینسو به گذرگاه امن کاروان اکمالاتی مخالفان مسلح دولت مبدل شده است و همواره از این طریق طالبان مسلح از داخل خاک پاکستان تجهیزات نظامی و سربازان جنگی بدست می آورند.

طلب الدین قادری عضوی شورای ولایتی بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، کوتل توپ‌خانه‌ی ولسوالی زیباک که هم مرز با چترال پاکستان است از مدت ها بدینسو به راه کاروان اکمالاتی مخالفان مسلح دولت مبدل شده است و این گروه از این مسیر نیروی جنگی خود را در ولسوالی های وردوج و یمگان و بخش های دیگر بدخشان تمویل و تجهیز می‌کنند.

محمدسردار سروری معاون شورای ولایتی بدخشان نیز با تایید این گفته ها می گوید، جنگجویان طالبان مسلح که ولسوالی های وردوج و یمگان را تصرف شان دارند، با استفاده از بخش های کوهستانی ولسوالی زیباک از داخل خاک پاکستان نیروی جنگی و تجهیزات نظامی بدست می آورند.

اعضای شورای ولایتی بدخشان مستقر نبودن قطعات نظامی افغان را در بخش های مرزی ولسوالی زیباک با پاکستان از علت های دستِ باز داشتن طالبان مسلح برای رفت و آمد می دانند.

ثناؤالله روحانی سخنگوی پولیس بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، از سوی رهبری فرماندهی پولیس این ولایت تلاش ها برای پوسته گذاری این بخش ها (بخش های که از آن اکمالات مخالفان مسلح دولت رفت و آمد دارند) روی دست گرفته شده است.

این درحالیست که گفته می شود شب گذشته (۲۴ جدی) یک گروپ ۶۰ نفری جنگجویان مجهز با اسلحه سبک و سنگین که تا کنون هویت شان معلوم نیست از خاک پاکستان وارد ولسوالی زیباک ولایت بدخشان شده اند. این گفته ها از سوی پولیس بدخشان رد گردید.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *