ولسوالی زنخان غزنی سقوط کرد

شورای ولایتی غزنی می‌گوید که ولسوالی زنخان این ولایت بامداد امروز (۲سنبله) به دست طالبان مسلح سقوط کرد.

خالق‌داد اکبری، رئیس شورای ولایتی غزنی به خبرگزاری خاورمیانه گفت طالبان مسلح حمله‌های تهاجمی خود را شب گذشته از چند موضع بالای ولسوالی زنخان آغاز کرده و بامداد امروز ولسوالی را سقوط دادند.

به گفته وی، گزارش‌های ابتدایی آنها حاکی از آن است که طالبان مسلح سه هاموی و یک رنجر را نیز به دست آورده و در حال حاضر درگیری در اطراف ولسوالی زنخان جریان دارد.

در عین حال، رئیس شورای ولایتی غزنی با انتقاد از کارکرد حکومت وحدت ملی در مورد تامین امنیت این ولایت اظهار داشت که حکومت یا تصمیم دارد تا شماری از ولسوالی‌ها را در اختیار طالبان مسلح قرار دهد و یا پالیسی در مورد غزنی «ناسالم» است؛ چون والی غزنی هیچ معلوماتی از حکومت‌داری ندارد.

اکبری، رهبری ناسالم والی غزنی را عامل اصلی سقوط ولسوالی زنخان می‌داند و می‌گوید که این وضعیت اگر به صورت دوام‌دار باشد، به زودی شاهد سقوط شماری از ولسوالی‌های دیگر خواهیم بود.

از سوی دیگر، رئیس شورای ولایتی غزنی معتقد است که شماری از ولسوالی‌های دیگر غزنی نیز با تهدید سقوط روبرو هستند که نیاز به مدیریت لازم دارد و حکومت وحدت ملی باید شخصی را به عنوان والی تعیین کند که درایت لازم داشته باشد.

طالبان مسلح نیز گفته‌اند که صبح امروز ولسوالی زنخان را به تصرف درآورده و مقداری تجهیزات به دست آورده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *