ولایت جوزجان برای دومین روز مسدود شد

شماری از معترضین در نزدیکی دروازه ولایت جوزجان در شهر شبرغان تجمع کرده و دروازه ولایت را برای روز دوم بستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معترضین روز گذشته و بعد از عدم معرفی شدن والی این ولایت، دروازه ولایت را بسته و تجمع اعتراض آمیزی راه اندازی کردند و امروز (۲۲دلو) نیز به اعتراضشان ادامه دادند.

معترضین می گویند که عدم معرفی عبدالقادر «مالیه» معاون جدید والی جوزجان قانون شکنی آشکار از سوی مسوولین محلی است و باید حکم رئیس جمهور تطبیق شود.

اینها با برپایی خیمه تحصن، به والی و کارمندان ولایت اجازه حضور در ساختمان اداری ولایت را نمی دهند و خواهان حل شدن هرچه زودتر این قضیه هستند.

معترضین با تاکید بر اینکه چوکی دولتی، میراثی نیست تاکید دارند که به هیچ وجه طرفدار افراد قانون شکن، نژاد پرست و قوم پرست نبوده اند و باید برای همه زمینه کار فراهم شود.

در عین حال، مولوی لطف الله عزیزی، والی ولایت جوزجان گفته است که برای حل این معضل، با نمایندگان اعتراض کننده ها صحبت شده و از آنها چهار روز مهلت خواسته شده است.

والی تاکید دارد که برخی از مخالفین معاون والی جدید روز گذشته با معرفی آقای «مالیه» مخالفت کرده و بعد از آن موافقین وی دست به اعتراض زدند.

عزیزی تصریح کرد که بعد از واکنش های دو طرف، تصمیم گرفته شد که برای حفظ آرامش ولایت، در گفتگو با مردم مشکل حل شود.

والی جوزجان دخالت عبدالرشید دوستم و مخالفت خودش در راستای عدم معرفی معاون جدید را به صورت کامل رد نکرد و اظهار داشت که «اینجا برخی از افراد تلاش دارند تا موضوع را قومی سازند و از آن بهره برداری های سیاسی کنند.»؛ ولی از شخص معینی نام نبرد.

معاون جدید والی جوزجان در جریان دو روز گذشته معرفی شده؛ اما بنا برخی مشکلات تا هنوز به صورت رسمی در کارش حاضر نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *