وضعیت نگران کننده سیلاب های ویرانگر

سرازیرشدن سیلاب ها طی بارندگی های اخیر در شماری از ولایت های کشور، ۱۸ کشته و بیش از ۲۰ تن زخمی برجا گذاشته و خسارات زیاد مالی نیز وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بخش هایی از ولایت های هرات، بلخ، جوزجان، بادغیس و فاریاب طی روزهای اخیر گواه سرازیر شدن سیلاب های ویرانگر و بارندگی شدید است.

محمد نادر سعیدی، عضو شورای فاریاب در پیوند به بارندگی های اخیر در این ولایت گفت که اکثر ولسوالی ها شاهد بارندگی شدید و سرازیر شدن سیلاب های سهمگین بوده است.

سعیدی افزود که در نتیجه سرازیر شدن این سیلاب ها، ۱۰ تن کشته و بیش از ۱۰ تن دیگر زخمی شده است و همچنان شماری هم ناپدید هستند.

به گفته وی، این سیلاب ها خسارات مالی زیاد نیز وارد کرده و قسمت هایی از شاهراه عمومی این ولایت تخریب شده است.

از سویی هم دفتر مطبوعالی والی هرات با نشر خبرنامه ای گفته که شمار قربانیان سیلاب های بیست و چهار ساعته گذشته به ۸ تن و و زخمی ها به ۹ تن رسیده است.
در خبرنامه آمده که ریزش باران و جاری شدن سیلاب های کم سابقه تقریبا تمام ولسوالی های این ولایت را در بر گرفته است.

مسوولان ریاست فواید عامه ولایت هرات از مالکان وسایط خواسته اند تا ختم عملیات احداث کانال آب، از رفت و آمد در مسیر عبور آب در جاده حلقوی شهر هرات خودداری کنند.

همچنان گفته می شود که آثار باستانی ولایت هرات در این بارندگی ها متضرر شده و سقف «تیمچه عبدالخالق نیازی» یکی از بازارهای سر پوشیده قدیمی هرات فروریخته است.

این در حالی است که ولایت های مختلف کشور در زمستان گذشته شاهد بارندگی بی سابقه و سرازیر شدن سیلاب های سهمگین بود.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *