وضعیت دشوار ۲ میلیون آوره عراقی در سرمای زمستان

سرمای زمستان و بی توجهی سازمان های عربی و بین المللی شرایط را برای بیش از دو میلیون

سرمای زمستان و بی توجهی سازمان های عربی و بین المللی شرایط را برای بیش از دو میلیون آواره عراقی بیش از پیش دشوار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از العالم، از زمان سیطره داعش بر ولایت نینوا و چند ولایت دیگر عراق، آوارگان در شرایط بسیار بدی به زندگی ادامه می دهند و برای زنده ماندن با هوای سرد زمستان دست و پنجه نرم می کنند.

فرید عبدالقادر” فرستاده صلیب سرخ جهانی در عراق در گفت و گو با شبکه العالم گفت: ما در سازمان بین المللی صلیب سرخ تلاش می کنیم بحران مربوط به آوارگان را کاهش دهیم اما تعداد آنها بسیار زیاد است و نمی توانیم همه آنها را تحت پوشش قرار دهیم و متاسفانه وضعیت آنها بسیار تاسف بار است.

محمد الخزاعی ” مدیرکل هلال احمر عراق نیز در گفت و گو با شبکه العالم گفت: وضعیت آوارگان بسیار دشوار است مخصوصا که آنها با توجه به سرمای هوا در چادر زندگی می کنند و کمک ها نیز کافی نیستند.

دولت عراق برای تامین نیاز آوارگان کمیته امدادرسانی آوارگان را تشکیل داد اما این کمیته نتوانست نیازهای آوارگان را تامین کند و گزارش های رسیده از اردوگاه آوارگان عراقی حاکی از خشم آنها به دلیل بی تفاوتی کشورهای جهان و دولت های عربی در قبال اوضاع اسفبارشان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *