وزیر امور داخله به مجلس نمایندگان حاضر نشد، او استیضاح می شود

اعضای مجلس نمایندگان در این نشست عمومی امروز خود (شنبه ۲۸ سرطان) مقام های امنیتی را برای ارایهء وضاحت در ارتباط به افزایش نا امنی ها در شاهراه های کشور، فرا خوانده بود.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این نشست به دلیل عدم حضور مجتبی پتنگ وزیر امور داخله، بر هم خورد و اعضای مجلس خواهان گذاشتن صندوق برای رد صلاحیت مجتبی پتنگ شدند.
این نشست در حالی برگذار می شود که از چندی بدینسو ناامنی ها در اکثر شاهراه های کشور به اوج خود رسیده است طوریکه روز گذشته در درگیری میان دو گروه در ولسوالی جبل السراج ولایت پروان دوازده نفر کشته و یک نفر زخمی شد.
در نشست امروز مجلس نمایندگان وزیر دفاع و سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی حضور یافتند اما به دلیل عدم حضور وزیر امور داخله به آنان اجازه اشتراک به جلشه عمومی داده نشد.
شمار زیاد از اعضای مجلس در ارتباط به افزایش نا امنی ها در شاهراه های کشور ابراز نگرانی کردند و ارگانهای امنیتی کشور خواستند هرچه عاجل تر دست به کار شده و جلو افراد مسلح غیر  مسئول را بگیرند.
اعضای مجلس در نشست امروز خود سرانجام  با جمع آوری ۲۰ فیصد امضا، وزیر امور داخله با بی اعتنایی نسبت به مجلس متهم کردند و قرار غلام مجتبی پتنگ در آینده نزدیک استیضاح شود.
قرار است در باره مشخص کردن روز استیضاح وزیر امور داخله، کمیته اداری مجلس تصمیم بی گیرد .
اعضای مجلس در حالی خود در راستای چگونگی برگزاری جلسات دچار مشکل است اما زبان انتقادات شان بیشتر از دیگران  است.
شماری از رسانه های خارجی مجلس نمایندگان افغانستان به میدان فوتبال کودکان تشبیه کرده و گفته اند این میدان فوتبال همواره با جنگ و سرو صدا همراه است و هیچ حیثیت مجلس مد نظر گرفته نمی شود و هرکی زبان درازی را بلد بود مجلس از آن او ست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *