وزیرخارجه: هند نزدیک ترین و مهمترین دوست افغانستان است

داکتر زلمی رسول وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (۲ سنبله) در دفتر کارش با خانم سوجاتا سنگهـ معین وزارت امور خارجه جهموری هند ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو طرف در مورد سفر اخیر محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری به هند، استحکام روابط و همکاری های همه جانبه میان دو کشور در عرصه های مختلف و مسایل منطقوی گفتگو وتبادل نظر کردند.

افغانستان اولین موافقتنامه استراتیژیک را در سال ۲۰۱۱ میلادی با جمهوری هند به امضا رسانیده است.

در دیدار داکتر رسول از مساعدت ها و همکاری های هندوستان با دولت و مردم افغانستان در عرصه های باز سازی و رشد اقتصادی در کشور اظهار قدردانی نمود.

وی گفت، “مردم و دولت افغانستان هند را یکی از نزدیک ترین و مهم ترین دوستان خویش می شمارد”.

همچنین خانم سنگهـ ضمن ابراز خرسندی از دستآورد های دولت و مردم افغانستان در دوازده سال گذشته به تقویت روابط میان دو کشور تاکید کرد و یکبار دیگر همکاری کشورش را در جهت رشد و ترقی افغانستان اعلام نمود.

معین وزارت امور خارجه هند، یکبار دیگر روی حمایت محکم، عمیق و دوامدار کشورس برای افغانستان تاکید کرد و گفت: ما افغانستان را همیشه به صفت دوست، همکار و متحد خود می نگریم”.

کشور هند در دوازده سال گذشته با تطبیق پروژه های عمده باز سازی و تقویت زیر بنا های اقتصادی افغانستان به ارزش بیش از دو میلیارد دالر عملاً در اعمار مجدد افغانستان سهم فعال داشته است، این کشور همچنان ابراز آمادگی نموده است تا در کنار مساعدت های اقتصادی، در بخش تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغان نیز کمک نماید.

در این ملاقات آقایان ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امور خارجه، شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در دهلی جدید و امر سینا سفیر هند در کابل نیز حضور داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *