وزیران خارجه ایران و افغانستان در سازمان ملل دیدار کرد

عصر روز جمعه به وقت نیویارک در مقر سازمان ملل وزیران خارجه ایران و افغانستان با هم دیدار کردند و روی موضوعات مختلف صحبت کردند.

به گزاش خبرگزاری خاورمیانه، در جریان این دیدار، دو طرف از روند گسترش مناسبات و همکاری های نزدیک و دوستانه تهران – کابل در زمینه های مختلف ابراز رضایت کردند، محمدجواد ظریف در این دیدار روابط دو کشور دوست و برادر ایران و افغانستان را بسیار نزدیک و مستحکم توصیف و آمادگی ایران را برای هر نوع همکاری با کشورمان اعلام کرد.

وی، با سرنوشت ساز توصیف کردن، سال ۲۰۱۴ در افغانستان با توجه به خروج نیروهای خارجی و برگزاری انتخابات در این کشور، ابراز امیدواری کرد، که این سال توام با خیر و برکت برای مردم افغانستان باشد، ظریف با اشاره به اینکه در هر کجا که خود افغانستانی ها امور امنیتی را بدست گرفته‌اند، معضلات امنیتی حل شده است، تصریح کرد: ما به یک افغانستان جدید امید بسته‌ایم.

زلمی رسول وزیر امور خارجه کشورمان، نیز در این دیدار گفت: ایران همواره یار و همراه ما بوده است و به ویژه در سال های اخیر هیچگاه روابط دو کشور به این خوبی نبوده است، وی با تشریح آخرین تحولات در افغانستان و روند سیاسی و امنیتی کشور، گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران، موفقیت ماست و دوستی ما و ایران قویتر خواهد شد.

در این دیدار زلمی رسول، از ظریف برای سفر به افغانستان رسما دعوت به عمل آورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *