وزرای پیشنهادی از مجلس نمایندگان رای اعتمادگرفتند

ارگ ریاست جمهوری چهار نفر از نامزد وزراء و اعضای دادگاه عالی کشور را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور کرزی عمرداوودزی به عنوان نامزد وزارت امور داخله، اکرم اخپلواک به حیث نامرد وزیر سرحدات و قبایل، برات علی متین به عنوان اعضای کلیدی دادگاه عالی و نصرالله ستانکزی را به عنوان عضو کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی کشور هفته گذشته برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کرده بود.

در جلسه امروز (چهارشنبه) اعضای مجلس نمایندگان برای دادن رای اعتماد به این نامزدان پیشنهادی حکومت به پای صندوق رای رفتند و در نتیجه رای گیری سه تن از افراد پیشنهادی توانستند که رای اعتماد را از مجلس بدست آورند.

در نتیجه ی شمارش آراء عمر داوودزی با کسب ۱۵۳ رای توانست سمت وزارت امورداخله به عهده بگیرد و همچنین اکرم خپلواک با کسب ۱۳۲ رای به عنوان وزیر سرحدات اقوام و قبایل گماشته شد.

همچنین برات علی متین با کسب ۱۵۴ رای عضویت دادگاه عالی (ستره محکمه) کشور را بدست آورد اما نصرالله استانکزی با کسب ۱۰۶ رای نتوانست که اعتماد اعضای مجلس را به عنوان عضو کمیسیون نظارت بر  تطبیق قانون اساسی بدست آورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *