وزرای سلب صلاحیت شده تا ۴۵ روز دیگر در وظیفه باقی می مانند

مجلس نماینده گان

با آغاز رخصتی های زمستانی مجلس نماینده گان، وزرایی که سلب صلاحیت شده بودند حداقل تا ۴۵ روز دیگر در وظایفشان باقی خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر اساس اصول وظایف داخلی مجلس نماینده گان، رخصتی های زمستانی نماینده گان از ابتدای ماه دلو برای ۴۵ روز آغاز می شود.

به همین منظور، نشست امروز (۲۹جدی) آخرین نشست پیش از رخصتی های زمستانی نماینده گان بود که انجام شد.

در آخرین نشست سال کاری ۱۳۹۵، مجلس نمایندگان طرح قانون مبارزه با مواد مخدر و مسکرات را مورد بررسی قرار دات که از تصویب بازماند.

شاید مهمترین کار مجلس نماینده گان در سال جاری، استیضاح وزرایی بود که کمتر از ۷۰ درصد بودجه انکشافی شان را مصرف کرده بودند که این روند هم بعد از دو روز رنگ و بوی دیگر گرفت و در جریان آن، از مجموع ۱۶ وزیر، هفت وزیر سلب صلاحیت شدند و ریاست جمهوری این روند را به دادگاه عالی سپرد که هیچ دستاوردی نداشت.

به همین دلیل، هفت وزیر سلب صلاحیت شده به عنوان سرپرست در وزارت های خود باقی مانده و حکومت هم به درخواست های مکرر مجلس در مورد معرفی افراد جدید، هیچ توجهی نکرد.

با این حساب، وزاری سلب صلاحیت شده حداقل تا ۴۵ روز دیگر به وظیفه شان ادامه خواهند داد؛ چون در زمان رخصتی نماینده ای حضور ندارد که به افراد جدید رای اعتماد بدهد.

گفتنی است که در سال روان، مجلس ۵۴ نشست مهم برگزار کرد که شامل ۴ نشست استیضاح، ۹ نشست استجواب، ۸ جلسه استماعیه، ۲ نشست غیرعلنی و ۳۰ نشست عادی بود.

از سویی هم نماینده گان معتقد بودند که در رخصتی های زمستانی، نماینده گان باید به ولایت های خود رفته و مشکلات ولایات شان را به صورت کامل بعد از رخصتی در اختیار مجلس قرار دهند و از سفر و یا استراحت در کابل خودداری کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *