وزارت دفاع افغانستان گزارش نیویارک پست را رد کرد

جنرال عظیمی سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گزارش روزنامه نیویارک پست مبنی براینکه ۲۵ فیصد افرادیکه در صفوف نیروهای امنیتی افغانستان آموزش می بینند هواداران طالبان هستند، رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز نامه نیویارک پست بتاریخ ۹ اگست ۲۰۱۴ این مطلب نشر کرده بود.

با این حال جنرال عظیمی، این ادعا را کاملاً رد کرده و گفته است که هیچ اساس منطقی در آن وجود ندارد .

سخنگوی وزارت دفاع گفته است که در این شکی نیست که ستراتیژی دشمن، نفوذ در صفوف نیروهای امنیتی افغان میباشد ولی بخش های کشفی و استخباراتی و همچنان نظارت قوماندانان، همکاری وکار مشترک با قوای بین المللی به صورت متداوم جریان دارد تا چنین حملات صورت نگیرد.

در بیانیه وزارت دفاع آمده طوریکه دیده می شود طی دوسال اخیر بر اثر تلاشهای مشترک نهادهای دفاعی و امنیتی افغان و جامعه جهانی سطح حملات سبز بر آبی بسیار پایین آمده است.

وزارت دفاع ملی چنین اظهارات غیر مسئولانه و آن را کاملاً رد نموده و تآکید می نماید که فرزندان شجاع، غیور و قهرمان مردم افغانستان در قوای دفاعی و امنیتی افغانستان رهبری عملیات های محاربوی را به عهده داشته و دارد.

همچنین قوای امنیتی افغانستان خطرناک ترین حملات دشمن را که در بیرون از این کشور برنامه ریزی شده و صدها جنگجوی خارجی به شمول نظامیان پاکستانی در آن شرکت داشتند به شدت سرکوب نموده و از آزمون بزرگ در میدان جنگ به یاری خداوند متعال و حمایت مردم افغانستان سربلند بیرون آمدند.

در این بیانیه آمده است که در آینده نیز اردوی ملی برای حفظ ارزش های دینی، ملی و میهنی به قیمت جان خویش حفاظت نموده ، اجازه نخواهند داد که دشمنان داخلی و خارجی وطن به اهداف شموم شان نایل آیند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *