وزارت خارجه : ضرب الاجل آمریکا برای ما مهم نیست



مسوولین دروزارت امورخارجه می‏گوید برای دولت افغانستان ضرب ‏الاجل تعیین شده از سوی دولت آمریکا اصلا مهم نیست، بلکه مهم محتوای تفاهمنامه و پیمان امنیتی است که بعد از تدویر لویه جرگه به تصویب برسد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – جانان موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه (۶ اسد) در کنفرانس مطبوعاتی هفته وارش گفت که ضرب‏الاجل امریکا برای دولت افغانستان هیچ ارزشی ندارد، بلکه برای دولت افغانستان محتوای سند پیمان همکاری است که منافع ملی افغانستان را تامین و ضمانت‏های اجرایی لازم را داشته باشد مهم‏تر از هرچیزی دیگری‏است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌گردد که چند روز پیش، رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده گفته بود که وی امیدوار است، این توافقنامه تا ماه اکتوبر سال جاری میلادی به امضا برسد.

لازم به ذکر است گفتگوها در مورد پیمان امنیتی کابل – واشنگتن بعد از آن به حالت تعلیق درآمد که دفتر طالبان در قطر خلاف میل دولت افغانستان و با آرم و لوگوی امارت اسلامی گشوده گردید.

همچنین موسی زی از سفر قریب الوقوع رییس جمهور کرزی به پاکستان نیز خبرداده تصریح کرد که ما در گذشته هم نشست‏های مشترکی به میزبانی هر دو کشور داشتیم، ولی هیچ وقت نتیجه‌ی ملموس و تاثیرگزاری نداشته است؛ اما دولت افغانستان امیدوار است که دولت جدید پاکستان به رهبری نواز شریف در سیاست‏های خود صادق بوده وگفتگو‌ها نتیجه‏ی عینی و لازم‏الاجرا داشته باشد.

وی با بیان اینکه این سفر کاملا رسمی خواهد بود گفت: این سفر بنا به دعوت‏نامه‏ی رسمی نواز شریف، نخست وزیر پاکستان صورت گرفته است که سرتاج عزیز حامل آن بوده است.

این در حالی است که گفته می‏شود رییس جمهور کرزی چند بار دعوت دولت پاکستان مبنی بر سفر به پاکستان را رد نموده است، ولی سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که این سفر می‏تواند صفحه‏ی جدیدی از روابط میان این دو کشور را بگشاید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور همچنین از تغییر قانون مهاجرت در برخی از کشورهای اروپایی و همین‏طور استرالیا خبر داده از هموطنان خواست که فریب قاچاقچیان انسان را نخورده و از هرگونه اقدام به سفرهای غیرقانونی خود‏داری نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *