وزارت خارجه حمله به کنسولگری آلمان در بلخ را محکوم کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی شب گذشته بالای کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف ولایت بلخ را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حوالی ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه شب گذشته تروریستان یک موتر لاری بمب گذاری شده را به دیوار کنسولگری آلمان در شهر مزار شریف کوبیدند.

در این حمله تروریستی که از سوی طالبان طراحی شده بود ۶ غیرنظامیان کشته و بیش از ۱۱۹ تن دیگر زخمی شدند.

با این حال  وزارت امور خارجه با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که تروریستان با این جنایت تکان دهنده و حمله بالای اماکن دیپلوماتیک و مسکونی، بار دیگر نهایت وحشتی را که در دشمنی با بشریت به آن متوصل می شوند، به نمایش گذاشتند.

در بیانیه آمده است که قربانی هایی که این حمله وحشیانه از مردم شهر مزار شریف گرفته و خساراتی که به ساختمان کنسولگری آلمان و مردم وارد کرده است، بار دیگر ثابت می سازد که تروریستان دشمن مشترک مردم افغانستان و دوستان بین-المللی آن ها اند.

چنانچه جمهوری فدرال آلمان دوست دیرینه افغانستان بوده و به ویژه در یک و نیم دهه اخیر، با همکاری های سخاوتمندانه و حمایت های بی دریغ در عرصه های مختلف، در کنار دولت و مردم افغانستان قرار داشته است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان باور دارد که این حمله تروریستان بالای کنسولگری آن کشور دوست در شهر مزار شریف هیچ گونه آسیبی را به روابط دوستانه و همکاری ها میان افغانستان و آلمان در بر داشته نمی تواند، بلکه عزم و اراده دو کشور را در مبارزه با پدیده شوم تروریزم، به عنوان دشمن مشترک شان، جدی تر می سازد.

وزارت امور خارجه، ضمن آرزوی بهشت برین به شهداء و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این حمله، به مجروحین شفای عاجل استدعا کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *