وزارت امور داخله افغانستان گزارش “سیگار” را رد کرد

وزارت امور داخله افغانستان، گزارش اخیر “سیگار” یا اداره بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان را مبنی بر ناپدید شدن بخشی از سلاح های نیروهای امنیتی را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اخیرا اداره بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان گزارشی در باره ناپدید شدن شماری از سلاح های کمک شده به نیروهای امنیتی افغانستان را نشر کرده است.

در همین حال وزارت امور داخله کشور در باره تمامی سلاح هایی که در دسترس نیروهای پولیس قرار داردمی گوید: چگونگی دریافت و توزیع آن و همین گونه نگهداری و باز پس گیری تمامی سلاح ها و وسایط نظامی مورد استفاده در چارچوب نیروهای پولیس، معلومات دقیق در اختیار دارد.

وزارت امورداخله افغانستان تاکید کرده است این نهاد در باره چگونگی سلاح های تسلیم شده به پولیس ملی افغانستان به نهاد ها و مراجع ذیربط در هر زمانی پاسخگو خواهد بود.

براساس بیاینه وزارت امور داخله، این وزارت معلومات کامل خود در مورد چگونگی دریافت، توزیع، باز پس گیری، مفقود شدن، ضایع شدن و استهلاک سلاح، مهمات، تجهیزات و وسایط نقلیه مورد استفاده پولیس را به گونه معیاری  و با استفاده از ابزار و وسایل نوین و معتبر جمع آوری معلومات، درج و نگهداری می کند.

در بیانیه تاکید شده است وزارت داخله حاضر است در قسمت نظارت و بررسی این معلومات با هر نهاد ناظر ملی وبین المللی همکاری نموده و معلومات مورد نیاز را در اخیتار آنان قرار دهد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *