وزارت امورداخله: طالبان شامل فهرست گروهای تروریستی شود

وزارت امور داخله، به دنبال گزارش اخیر یونما در پیوند به افزایش تلفات ملکی بدست طالبان، خواهان مجازات عاملین کشتار افراد ملکی و شامل شدن آنان به فهرست گروهای تروریستی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر معاونیت سازمان ملل متحد در کابل- یونما، به تازگی گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن، تلفات ملکی ۲۳ بیست سه در صد در افغانستان افزایش یافته است.

بر بنیاد این گزارش، عامل ۷۶ درصد تلفات ملکی در افغانستان گروه طالب شناخته شده اند.

وزارت امور داخله کشور ضمن تسلیت به بازماندگان تلفات ملکی، از جامعه جهانی به ویژه متحدان نزدیک افغانستان خواسته تا طالبان تروریست را که عامل اصلی تلفات ملکی در کشور شناخته شده اند، به عنوان یک گروه جنایت کار و تمویل کنندگان شان را به فهرست گروه ها و سازمان های تروریستی و دهشت افگنی که به کشتار مردم بیگناه دسته دارند، شامل نمایند.

در اعلامیه خبری وزارت امور داخله کشور آمده است، افزایش تلفات ملکی در کشور نشان می دهد که افغانستان هنوز هم قربانی تروریزم و دهشت افگنی در منطقه است.

جنگ نیابتی ای که گروه های تروریستی به دستور شبکه های استخباراتی منطقه، در برابر مردم مسلمان و دولت افغانستان به پیش می برند، روزانه به مرگ انسان های بیگناهی می انجامد که مشغول پیدا کردن لقمه نانی، در اطراف و اکناف این سرزمین می باشند.

در اعلامیه گفته شده که طالبان تروریست از ماین گذاری، انتحاری و انجام فعالیت های دیگری گرفته حتی حمله های تروریستی را در مساجد هم انجام  داده و مردم افغانستان و جهانیان شاهد  بوده اند که بار ها حمله های تروریستی در اماکن عمومی، شهر ها و جاده های عمومی باعث کشته شدن مردم بیگناه شده است.

اما اعلامیه نویسان این گروه وحشی (که به احتمال زیاد پنجابی می باشند)، در یک رویکرد بی شرمانه و غیر اخلاقی نه تنها که افزایش تلفات ملکی را قابل نگرانی ندانسته، بلکه با انکار کشتار و ترور مردم، دم از”جهاد” و “شهادت” زده وبه این ترتیب، به ارزش های والای دین انسان ساز اسلام نیز توهین روا می دارند.

اعلامیه می افزاید،جالب این که اعلامیه نویسان “پنجابی” گروه تروریستی طالبان، یا از روی کینه با مردم افغانستان و یا به دلیل فقدان عقل و منطق، در اعلامیه یی که در واکنش به گزارش اخیر یونما صادر کرده اند، کارمندان تمامی اداره های دولتی را از فهرست افراد ملکی بیرون نموده و در یک رویکرد تعمیم گرایانه، تمامی کارمندان دولتی(اعم از ملکی و نظامی) را به اهداف تروریستی و هراس افگنانه ی خویش مبدل نموده اند.

در اعلامیه وزارت امور داخله آمده است، در پیوند به وابستگی طالبان تروریست به پنجابی ها شاید همین قدر کافی باشد که به انتشار اعلامیه های این گروه به زبان “اردو اشاره شود.

وقتی در افغانستان هیچ فردی به زبان اردو سخن نمی گوید، انتشار اعلامیه از سوی طالبان تروریست به این زبان به چه معناست؟!

براساس اعلامیه، شکی نیست که گروه های تروریستی و هراس افگنی همچون طالبان، در دشمنی دایم و غیر قابل تفکیکی با مردم افغانستان به سر می برند و برای آنان هر که فریب شعار های پوچ  و میان تهی شان را نخورده و به دهل آدم کشی و وحشت آفرینی آنان نکوبد، سزاوار مرگ است.

اما جهت آگاهی این گروه تروریستی و مزدور باید گفته شود که از نظر سازمان های بین المللی، به استثنای افراد منسوب به نهاد های امنیتی (که شامل اردو، پولیس و امنیت ملی می شود) سایر کارمندان اداره های دولتی از جمله افراد ملکی به شمار می روند و قتل و کشتار آنان تفاوتی با قتل و کشتار زنان و کودکان و سایر افراد ملکی ندارد.

وزارت امور داخله، حمایت کنندگان گروه تروریستی طالبان در افزایش تلفات ملکی را به شدت محکوم کرده و خواستار محکومت جهانی این گروه تروریستی شده است.

وزارت داخله به خاطر جلوگیری از تلفات ملکی، در یک سال اخیر اقداماتی را روی دست گرفته و یک بار دیگر تعهد خود را برای جلوگیری از این گونه تلفات اعلام می دارد و نابود سازی ماین های کنار جاده یی که از سوی طالبان تروریست جاسازی می شود و یکی از عوامل اصلی تلفات ملکی به شمار می رود.

در اخیر این اعلامیه دو صفحه ایی آمده است که یکی از برنامه های وزارت امور داخله کاهش تلفات ملکی است و صد ها تن از افراد انتحاری گروه طالبان توسط پولیس بازداشت شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *