واگذاری مرکز آموزشی پولیس هلمند به افغانها

نیروهای آیساف بعد از هفت سال، اداره مرکز آموزشى پولیس هلمند را به مقامات افغان واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مرکز آموزشی پولیس طى مراسمی با حضور محمد نعیم والى هلمند، مل پاسوال محمد حکیم انگار فرمانده پولیس هلمند، پاسوال معشوق احمد سیلاب فرمانده عمومى تعلیم وتربیه وزارت امورداخله و کاترینا لینک مسؤل تیم بازسازى ولایتى از قوای آیساف به نیروهای داخلی سپرده شد.

بیشترین نیروهای نظامی طی یازده در ولایت هلمند از کشور بریتانیا بودند.

محمد نعیم والى هلمند در آن مراسم گفت که این مرکزحدود هفت سال پیش در این ولایت به فعالیت آغازکرده بود و تمامی مسئولیت آن را نیروهاى ایساف به عهده داشت و حال مسئولیت آن رسما به مقامات افغان سپرده شده است.

به گفته وى، در این مرکز از آغاز فعالیت تا کنون ۸ هزار پولیس و افسران در بخش هاى مختلف آموزش دیده اند.

او گفت:درهر دوره آموزشى یک هزار پولیس تحت آموزشهاى مسلکى در این مرکز قرارگرفته و در سطح فعالیت پولیس نیز پیشرفتها و تغییرات مثبت و قابل ملاحظه ای بوجود آمده است.

همچنین کاترینا لینک مسؤل تیم بازسازى ولایتى هلمندگفت که در این مرکز به هزینه ۱۱ میلیون دالر امریکایى تاسیسات جدید نیز اعمار شده و نه تنها به فعالیت هاى این مرکزتوسعه داده بلکه بصورت مسلکى در امور نظامی پیشرفت کرده است.

والی هلمند گفت: نیروهاى آیساف براساس وعده های که در آموزش و تجهیز نیروهاى امنیتى به دولت داده همچنان به فعالیت خویش در این بخشها ادامه خواهد داد.

گفتنی است که در این مدت چند سال در هر دوزه آموزشی ۵۰۰ پولیس و افسران تحت آموزش قرارمی گرفتند اما منبعد این رقم به یک هزار نفر افزایش پیدا می کند و در آن پولیس دو ولایت نیمروز و هلمند دوره های آموزش را سپری خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *