واکنش وزیر دفاع به عقب نشینی نیروهای امنیتی از مارجه چه بود؟

خبرگزاری خاورمیانه

سناتوران به دنبال نگرانی از افزایش ناامنی در کشور و فعالیت گسترده گروه های مخالف دولت، مقام های امنیتی را فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله،‌ عبدالله حبیبی، وزیر دفاع ملی و معصوم ستانکزی، رئیس امنیت ملی به نشست امروز (۷جدی) مجلس سنا حضور یافتند.

در این نشست، یکی از نگرانی های عمده نشر گزارش هایی مبنی بر عقب نشینی نیروهای امنیتی از ولسوالی مارجه و واگذاری آن به طالبان مسلح بود.

عبدالله حبیبی وزیر دفاع کشور در این رابطه با صراحت اعلام کرد که «هیچ نیرویی از ولسوالی مارجه بیرون نشده و رسانه ها در این مورد افترا می کنند و کسانی که بر ارتش افترا می بندند باید محاکمه شوند.»

وی با تاکید بر اینکه واگذاری مارجه به طالبان مسلح یک دروغ محض است؛ اظهار داشت که تخلیه مارجه جنگ روانی دشمن است و نباید از داخل اشخاصی در برابر نیروهای امنیتی در جنگ دشمن سهم داشته باشد.

حبیبی افزود که در فصل زمستان، برنامه های موثری برای تجدید قوای ارتش، مبارزه با فساد، تقویت سیستم های استخباراتی و ارزیابی و رفع مشکلات مدیریتی در نظر گرفته شده که تطبیق می شوند.

در عین حال، تاج محمد جاهد وزیر داخله نیز برخی ضعف ها را در صفوف پولیس پذیرفت و اظهار داشت که هیئت با صلاحیتی جهت اصلاح مشکلات در حال بررسی این ضعف ها هستند.

وی با تاکید گفت که فرمانده هانی که به ضعف مدیریت، سهل انگاری و فساد متهم اند؛ برکنار، تبدیل و یا به مراجع عدلی و قضایی معرفی شده و می شوند.

با این حال، نگرانی های سناتوران از روند ناامنی در کشور همچنان پابرجاست و در کنار آنها، مردم نیز از این روند، به شدت نگرانی دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *