واکنش «نجات‌افغانستان» به گسترش ناامنی در شمال کشور

فاجعه میرزاولنگ، حملات تهاجمی و گروهی طالبان مسلح بر شماری از ولسوالی‌های ولایت‌های شمالی کشور، واکنش جدی ائتلاف «نجات‌افغانستان» را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ائتلاف «نجات‌افغانستان» امروز (۲۶اسد) با نشر خبرنامه‌ای، فجایع و حملات یادشده را نشان‌دهنده توسعه جنگ و ناامنی در شمال دانست.

در خبرنامه آمده است :«در شرایطی که اوضاع امنیتی در سراسر کشور به خصوص در صفحات شمال رو به وخامت گراییده؛ هر روز شاهد سازماندهی سناریوهای تازه‌ای از قتل‌عام مردم بی‌دفاع افغانستان توسط تروریستان و حامیان داخلی و خارجی‌شان می‌باشیم.»

به باور «نجات‌افغانستان»؛ فجایع و نسل‌کشى سیستماتیک در میرزاولنگ، حملات پی‌هم طالبان مسلح در ولسوالى‌هاى غورماچ، آقچه و اطراف ولایت بلخ و سایر مناطق شمال کشور نشان‌دهندۀ توسعه جنگ و ناامنی در این منطقه است.

این ائتلاف، فجایع و رویدادهای تراژیدیک را در تاریخ معاصر کشور سبب گسترش نگرانی تمامی شهروندان کشور دانسته و گفته است که هم‌زمان با این وقایع تروریستی و خشونت‌بار، سایر توطئه‌ها و دسیسه‌های سازماندهی شدۀ دیگر، از سوی برخی از چهره‌های «معلوم‌الحال» نیز قابل تأمل می‌باشد.

«نجات‌افغانستان» معتقد است که این چهره‌ها برای تطبیق پروژه‌هایی که در مغایرت با منافع ملی و وحدت ملت ما قرار دارد استخدام می‌شوند و برای برهم زدن نظم سیاسی و تضعیف حکومت‌داری در افغانستان دست به کار شده‌اند.

ائتلاف «نجات‌افغانستان» به وقایع اتفاق‌افتاده در مورد محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ و عطامحمد نور اشاره کرده و گفته است :«آخرین مورد توطئه و دسیسه در میدان هوایی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی رخ‌داد که در آن فردی که تحت جلب سارنوالی و محکمه می‌باشد از طرف افراد مسلح غیرمسوول وابسته به برخى مقامات عالی‌رتبه دولتى «حمایت شده» باعث تشنج و تشویش اذهان عمومی گردیده است.»

این ائتلاف از حکومت وحدت ملى خواسته است تا با درک شکننده‌گی اوضاع سیاسی امنیتی کشور؛ سلسله دسیسه‌ها علیه شخصیت‌هاى ملى کشور را توقف داده و دست از حمایت افراد مسلح غیر مسوول که عامل این حادثه شده‌اند؛ بردارد.

«نجات‌افغانستان» با بیان اینکه تمام رویدادهای امنیتی و سیاسی کشور را به دقت زیر نظر داشته و عمق قضیه پیش آمده در میدان هوایی بلخ را بررسی کرده و با توجه به پیچیدگى اوضاع کشور، از عطامحمد نور حمایت کرده و از مقامات ذی‌صلاح مرتبط در حکومت خواسته است که به پروسه ناامن‌سازى شمال خصوصاً ولایت بلخ نقطه پایان بگذارند و بیشتر از این ثبات و امنیت را در این بخش‌های کشور مختل نسازند.

گفتنی است که سه روز پیش نیروهای امنیتی برای بازداشت محمد آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ که به گفته سخنگوی والی این ولایت به جعل و تزویر اسناد متهم است به میدان هوایی بلخ آمده بودند؛ با واکنش شماری از افراد مسلح غیرمسوول روبرو شده و برای مدتی میدان هوایی مسدود شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *