واکنش عبدالله به درگیری نیروهای امنیتی با معترضین در کابل

رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی نسبت به درگیری نیروهای امنیتی با معترضین در چهارراهی زنبق و استفاده از خشونت در برابر معترضین، واکنش نشان داده و رویداد اخیر را تکان‌دهنده دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله در مراسم امروز (۳۰جوزا) به مناسبت روز جهانی پناهنده‌گان اظهار داشت که هنوز تحقیقات در مورد رویداد شب گذشته تکمیل نشده؛ اما این رویداد یک‌بار دیگر همه را تکان داد.

وی اظهار داشت که اگر در جایی اشتباه صورت گرفته باید اعلام شود و اگر غفلت وظیفوی صورت گرفته و یا قصداً عملی انجام شده باید مورد برخورد قانونی صورت گیرد.

عبدالله ضمن اینکه از یک کشته و شش زخمی در جریان درگیری شب گذشته خبر داد بر بررسی جدی این قضیه تاکید کرده و گفت که نیروهای امنیتی وظیفه دارند تا امنیت شهروندان را تامین کنند و در این راه باید مسوولیت‌های قانونی‌شان را انجام داده و در عمل‌کردشان؛ قانون و خویش‌تن‌داری را در نظر بگیرند.

رئیس اجرائیه همچنین تاکید کرد که باید واقعیت‌های موجود در هر حادثه‌ای به مردم بازگو شود و کتمان واقعیت‌ها به اعتماد حکومت نزد ملت صدمه می‌زند.

اظهارات داکتر عبدالله در حالی بیان می‌شود که شب گذشته نیروهای امنیتی زمانی که می‌خواستند خیمه تحصن معترضین جنبش رستاخیر برای تغییر را جمع کنند با آنها درگیر شدند که بر اساس آمار اعلام شده، دو تن در این درگیری کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند و شماری نیز بازداشت شده‌اند؛ اما مقام‌های دولتی تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *