واکنش طالبان پاکستانی در پی گفته های وزیر داخله این کشور

یک عضو ارشد طالبان پاکستان در پی سخنان وزیر داخله این کشور مبنی بر اینکه دولت پاکستان آماده جنگ و مذاکره با طالبان در این کشور میباشد، واکنش نشانداده گفت که آنان نیز آمادهٔ پاسخ هرگونه عملکرد از سوی دولت می باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احسان اله احسان عضو ارشد کمیته سیاسی طالبان امروز در گفتگو با رسانه های محلی پاکستان، به سخنان چودری نثار علی خان وزیر داخله واکنش نشان داد.

وزیر داخله پاکستان روز گذشته (چهارشنبه) گفته بود که دولت، پیشنهاد مذاکرات طالبان را بررسی کرده است اما تصمیم نهایی در این خصوص با برگزاری کنفرانس مشترک احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان که دارای نماینده در مجلس ملی هستند، اعلام خواهد شد.

 در همین حال عضو کمیسیون سیاسی طالبان  می گوید، طالبان پیش تر مذاکره صلح به دولت پاکستان پیشنھاد کرده بود و اکنون دولت این کشور باید موضع و گزینه های روشن خود را در این خصوص اعلام کند.

وی افزود: حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف صدراعظم پاکستان نیز به طور جداگانه برای انجام مذاکرات با طالبان درخواست کرده بودند، با این حال دولت نواز شریف هیچ گام اساسی برای انجام این گفتگوها برنداشته تا جایی که وزیر داخله نیز به صورت علنی طالبان را تهدید به جنگ می کند.

احسان اله احسان، که تا ماههای گذشته به عنوان سخنگوی گروه طالبان پاکستان شناخته می شد، ماه جون سال جاری از سوی این گروه برکنار و هم اکنون به عنوان عضو ارشد کمیته سیاسی طالبان فعالیت می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *