واکنش رئیس اجرایی حکومت در پیوند به حملات تروریستی در کابل

دکتور عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدمت ملی جمهوری اسلامی افغانستان در واکنش به حملات تروریستی در شهر کابل گفت: با شدیدترین الفاظ حمله وحشیانه طالبان تروریست و وحشی را محکوم می‌کنم.

به گزرارش خبرگزاری خاورمیانه، ریاست اجرایی حکومت با نشر اعلامیه‌ای خبری تاکید کرد که با تاسف یکبار دیگر طالبان تروریست و دشمن افغانستان با راه اندازی عملیات انتحاری تعدادی از بهترین‌های نیروهای امنیتی و شهروندان ملکی کشور را به شهادت رسانیدند.

رئیس اجرایی گفته است درحالی‌که با شدیدترین الفاظ این حمله وحشیانه طالبان تروریست و وحشی را علیه نیروهای امنیتی و مردم ملکی محکوم می‌کنم٬ از خداوند منان برای شهدای این حادثه المناک بهشت برین و برای زخمی‌ها شفای عاجل مسئلت دارم.

در ادامه اعلامیه آمده است ‌به نیروهای امنیتی هدایت داده می‌شود تا در سرکوب و نابود سازی طالبان و در تامین امنیت شهروندان و جلوگیری از حملات دشمن از هیچ‌نوع تلاش دریغ نورزند و به شفاخانه‌ها و مسوولین صحی کشور نیز هدایت داده می‌شود تا باتمام توان مثل همیش به زخمی‌ها و قربانیان این حادثه رسیدگی نمایند.

گفتنی است بعد از ظهر روز دو شنبه و شب سه شنبه شهر کابل شاهد سه انفجار قوی بود.

در حمله انتحاری در مقابل وزارت دفاع ملی دست کم ۳۵ تن از نیروهای امنیتی به شمول غیرنظامیان کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در حمله تروریستی شب گذشته به دفتر پاملرنه در شهر نو کابل یک نفر کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *