واکنش دولت افغانستان از حضور خودسرانه نظامیان خارجی در کشور

دولت افغانستان در واکنش به حضور نظامیان شماری از کشور های خارجی در صفوف نیروهای آیساف اعلام کرد که هیچ کشور خارجی حق ندارد بدون موافقت افغانستان عساکر شان را در چوکات آیساف وارد افغانستان نماید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این روز ها به دنبال گسترش ناامنی ها در شاهراه های جنوب غربی کشور  شماری از عساکر کشور های اوکراین، مونتنیگرو و کروشیا به نیرو های آیساف پیوسته اند.

در همین حال شورای امنیت ملی کشور امروز (یکشنبه) در نشستی با رئیس جمهورکرزی تاکید کردند این نظامیان بدون مشوره و موافقت دولت افغانستان شامل نیروهای آیساف شده اند.

شورای امنیت ملی این عمل را یک عمل خود سرانه محسوب نموده فیصله کردند که هیچ کشور خارجی حق ندارد بدون اجازه و موافقت دولت افغانستان عساکر شان را در چارچوب آیساف وارد افغانستان نماید.

براساس معلومات ارگ ریاست جمهوری، همچنین در این نشست در باره برنانه های امنیتی به منظور تامین  مطمئن مراکز رای دهی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ مورد ارزیابی قرار گرفت.

مجتبی پتنگ سرپرست وزارت امورداخله گفت: که از جمله ۶۸۴۵ مرکز رای دهی که قبلآ لست آنها از جانب کمیسیون مستقل انتخابات به آن وزارت فرستاده شده بود به تعداد ۳۴۳۵ مرکز از امنیت مطمئن برخوردار اند و مراکز متباقی را به بخش های دارای تهدیدات پائین، متوسط و بلند معرفی نمود.

با این حال داکتر محمد یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات و ضیاءالحق امرخیل رئیس دارالانشای آن کمیسیون  از شورای امنیت ملی خواستند تا به منظور تدویر انتخابات سراسری در کشور در قسمت آماده ساختن شرایط بهتر امنیتی، کمیسیون انتخابات را همکاری نمایند.

شورای امنیت ملی، به ارگانهای امنیتی کشور وظیفه سپرد تا در قسمت پلان تامین امنیت مراکز رای دهی مرور مجدد نموده و زمینه های بهتر را به منظور برگزاری انتخابات سراسری در کشور مهیا سازند.

همچنین در این نشست ناامنی ها در شاهراه های کشور مورد بحث قرار گرفت و شورای امنیت ملی مشکلات موجود در شاهراه کابل – هرات را نگران کننده توصیف نموده به وزارت های دفاع ملی و امور داخله اکیداْ وظیفه سپرد تا به منظور رفع ناامنی ها در مسیر شاهراه یاد شده، تدابیر فوری اتخاذ و به منصه اجراء قراردهند.

در پایان، شورای امنیت ملی استعمال و کاربرد سلاح کیمیاوی برشهروندان سوریه را که منجر به کشتار مردم بیگناه خصوصآ اطفال معصوم درآن کشور گردیده است، یک عمل ضد بشری تلقی نموده و این عمل دردناک را به مثابه یک جنایت جنگی دانسته، عاملین بکاربرد آن را توسط هر جناحی که صورت گرفته باشد، شدیدآ تقبیح نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *