واکنش داکتر عبدالله به ادامه کار «حکومت وحدت ملی»

ریاست اجرائیه از ادامه کار حکومت وحدت ملی و اعلامه «گروه حمایت از انتخابات» حمایت کرده و بر اصل شفافیت و تصفیه آرای پاک از ناپاک تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گروه حمایت از انتخابات روزگذشته در اعلامیه ای، تاکید کرد که حکومت وحدت ملی تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات به کار خودش ادامه دهد.

در همین رابطه، ریاست اجرائیه به نقل از دکتر عبدالله عبدالله خبرنامه ای به نشر رسانده و از اعلامیه گروه حمایت از انتخابات حمایت کرده است.

اعلامیه ریاست اجرائیه به این شرح است:

سپیدار- کابل: ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان از اعلامیه ۴ فبروری ۲۰۲۰ گروه حمایت از انتخابات (ESG) درباره‌ انتخابات ریاست جمهوری افغانستان استقبال و پشتیبانی می‌ کند.

در این اعلامیه بر اصل شفافیت، تصفیه‌ آٰرای پاک از ناپاک تأکید شده و از کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مستقل سمع شکایات خواسته شده تا با بی ‌طرفی کامل به اساس قانون، طرزالعمل‌ ها و لوایح انتخابات در اعلان نتایج نهایی عمل نمایند.

اعلامیه تأکید می‌ کند که تا اعلان نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری و تأسیس حکومت جدید، حکومت وحدت ملی به اساس اصولی که شکل گرفته یگانه حکومت مشروع در افغانستان می ‌باشد و باید به کار خود ادامه دهد.

اعلامیه همچنان از بازیگران سیاسی در افغانستان می‌ خواهد تا به قوانین و اصول مردم ‌سالاری در کشور پابند بمانند.

ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در حالی ‌که از پیام و محتوای این اعلامیه در مورد انتخابات ریاست جمهوری و ادامه کار حکومت وحدت ملی به اساس توافقنامه سیاسی کابل استقبال می ‌نماید،‌ از حمایت و پشتیبانی همیشگی کشورهای عضو حمایت از انتخابات افغانستان و جامعه‌ بین‌ المللی در تمویل برگزاری انتخابات در افغانستان تشکر و قدردانی می ‌کند.

دکتور عبدالله عبدالله

رئیس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان

این در حالی است که کمیسیون شکایات انتخاباتی وعده داده است که نتایج نهایی رسیدگی به شکایات را اعلام کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *