واکنش اتمر به محاصره علی‌پور؛ آسب رساندن به مردم ملکی بحران ایجاد می‌کند

محمد حنیف اتمر مشاور ارشد پیشین امنیت ملی در واکنش به محاصره قومندان علی پور از سوی نیرو های امنیتی گفته است که هر اقدامی که موجب رساندن آسیب به افراد ملی شود پیامد منفی در پی دارد و بحران ها را عمیق تر می سازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مشاور ارشد پیش امنیت ملی با نشر پیامی در پیوند به محاصره قومندان علی پور و کشته زخمی شدن غیر نظامیان از سوی نیروی های امنیتی، این اقدام نظامیان کشور را مایه نگرانی عنواد کرده است.

در پیام اتمر آمده است:« تلفات و آسیب رساندن به مردم ملکی در جریان عملیات های نظامی و امنیتی، مایه نگرانی عمیق تمام مردم افغانستان بوده است.»

در هیمن حال او از حکومت خواسته است که چگونگی اقدامات نظامیان در این رویداد را روشن سازد و در این خصوص تحقیقات لازم را انجام دهد؛ زیرا این گونه رویداد ها می تواند پیامدهای منفی بیشتری را در پی داشته و موجب عمیق تر شدن بحران شود.

در پیام اتمر آمده است که “یکبار دیگر تاکید میکنم که متوصل شدن به اعمالیکه قبلاً هم باعث تداوم خونریزی مردم افغانستان گردیده و تاثیرات ناگوار بجا گذاشته است نباید تکرار شود و اکثریت چنین مشکلات را میتوان از طریق گفتگو حل نمود.”

این رویداد همچنان واکنش های تندی مقامات حکومتی، چهره های سیاسی، متنفذین قومی و مردم را به دنبال داشت و این اقدام نظامیان کشور و وزارت داخله را تقبیح کردند.

این در حالی است که نیروی های امنیتی حوالی ساعت چهار صبح روز شنبه (۱۴ میزان) علی پور یکی قومندان نیروی خیزش مردمی مشهور به “قومندان شمشیر” را در ولسوالی لعل ولایت غور محاصره کردند که در این رویداد شماری از افراد ملکی کشته و زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *