واکنش ائتلاف بزرگ ملی به حوادث اخیر در کشور

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان نسبت به ناامنی ها و کشتار بی سابقه غیرنظامیان در سراسر کشور به ویژه ولایت های مرکزی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این ائتلاف با نشر اعلامیه ای، این حوادث را ناگوار دانستند.

متن اعلامیه به این شرح است…

بسمه تعالی

ملت شریف افغانستان مستحضرند که در این اواخر وضعیت امنیتی کشور وخیم تر شده و شدت حملات دشمن، در ولایات های ارزگان، غزنی، کندز، فاریاب، سرپل، فراه و بغلان توسعه یافته است.

حملات دشمن در ولسوالی های مالستان و جاغوری ولایت غزنی، صدها کشته و هزاران خانواده را آواره ساخته و میلیونها افغانی خسارات مالی بالای مردم تحمیل شده است.

نقطه قابل توجه اینکه، تعداد اجساد شهدای نیروهای امنیتی، که در حادثه المناک سقوط هلیکوپتر در ولایت فراه، جانهای شیرین شانرا از دست داده اند، تا هنوز اجساد آنها از اسارت دشمن بیرون و به خانواده های شان تسلیم داده نشده است؛ که این عملکرد دولت مبین ضعف مدیریتی و عدم توجه جدی در قبال مردم پنداشته می ‌شود.

در ضمن، تظاهرات‌ هایی اخیر در کشور، بیانگر عمق نارضایتی مردم نسبت به عملکرد دولت به حساب میاید و مردم شریف افغانستان از راههای مختلف، مشکلات خویش را با دولت در میان گذاشته، ولی متاسفانه گوش شنوایی در حکومت دیده نمی ‌شود تا به خواسته ‌های برحق شان که همانا تأمین امنیت میباشد، لبیک گویند.

با در نظر داشت شرایط و حوادث فوق الذکر و تشدید جنگ در ولایات مختلف کشور و نیز سقوط ولسوالیها یکی پس از دیگری بدست دشمن، کشته و آواره شدن هزاران مردم بیگناه در ولایات های مختلف، رئیس جمهور و تیم همکارشان با استفاده از امکانات دولتی به بهانه رسیدگی به مشکلات مردم، کمپاین های انتخاباتی قبل از وقت را راه اندازی نموده است؛ که این عملکرد رئیس جمهور خلاف قوانین حاکم در کشور می باشد.

در شرایط کنونی که باید امکانات موجود مانند هلیکوپترها و سایر تجهیزات دولتی جهت انتقال شهدا و مجروحین نیروهای امنیتی کشور استفاده گردد، متأسفانه برای انتقال هیئت های نمایشی و کمپاین های انتخاباتی قبل از وقت استفاده میگردد.

قرار گزارشات، در یک ماه اخیر به تعداد هزاران تن از هموطنان عزیزمان در اثر جنگ ها، کشته و زخمی شده اند؛ ولی متأسفانه مسئولین امنیتی کشور از طرف رئیس جمهور مدال های قهرمانی کسب نموده و رتبه های جنرانی اخذ می نمایند.

مردم شریف افغانستان مطلع هستند که در این اواخر رئیس جمهور تعدادی از بست های بلند رتبه دولتی را برای کسب رضایت بزرگان و متنفذین جهت جلب توجه و حمایت شان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ تفویض نموده است که این عملکرد خلاف قوانین حاکم در کشور است، حالانکه حادثات دلخراش و مبهم چون قتل شهید جنرال عبدالرازق اچکزی قومندان امنیه ولایت قندهار به باد فراموشی سپرده شده و به پرونده ترور وی رسیدگی صورت نگرفته است.

بنابراین ائتلاف بزرگ ملی با در نظر داشت شرایط جاری کشور، از مسئولین حکومتی میخواهند تا هرچه عاجل نسبت به تأمین امنیت جان و مال مردم و اعزام نیروهای تازه نفس برای بازپس گیری مناطق از دست رفته اقدام جدی نماید.

در ضمن دولت مکلف است تا برای خانواده های بیجا شده، مجروحین و شهدای جنگ های اخیر در ولایات مختلف، مساعدت های لازم را روی دست گرفته و برای مشکلات موجودشان رسیدگی کامل نمایند.

بدینوسیله با استفاده از فرصت، برای شهدای کشور بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل و برای بازماندگان شان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسئلت داریم.

و من الله توفیق

شورای رهبری ائتلاف بزرگ ملی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *