والی بلخ: خارجی‌ها در تجهیز نیروهای امنیتی افغان بی توجهی کردند

والی ولایت بلخ، با انتقاد از نحوه عملکرد و کمک‌های کشورهای خارجی در ۱۳ سال گذشته گفت: خارجی‌ها در اجرای پروژه‌های زیربنایی و تجهیز نیروهای امنیتی افغان بی‌توجهی نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری ، عطا محمد نور والی ولایت بلخ شب گذشته در یک نشست خبری اظهار داشت: کشورهای خارجی طی ۱۳ سال گذشته در اجرای پروژه‌های زیربنایی عمداً بی‌توجهی نشان دادند که از آن جمله می‌توان به بی‌توجهی به ایجاد خط آهن و ساخت سد برای تولید برق و ذخیره آب کشاورزی اشاره کرد.

وی افزود: جامعه جهانی در راستای تجهیز نیروهای امنیتی افغان و به ‌ویژه تقویت بخش هوایی ارتش نیز بی‌توجهی نشان داد تا نیروهای امنیتی افغان همچنان ضعیف و متکی به خارجی‌ها باقی بمانند.

آقای نور تصریح کرد: من ۱۳ سال پیش نیز به حضور ۷۰ هزار نفری نظامیان بین‌المللی در افغانستان انتقاد کردم چرا که حضور این تعداد نظامی خارجی برای تأمین امنیت افغانستان مضحک و مسخره بود.

والی ولایت بلخ در پایان تأکید کرد: شایسته بود اجرای مأموریت آموزش و مشاوره به نیروهای امنیتی افغان و همچنین تجهیز و رشد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نیروهای بومی در افغانستان از همان ابتدا در دستور کار قرار می‌گرفت و امیدوارم کشورهای خارجی متوجه این اشتباهات، کاستی‌ها و کم‌کاری‌های گذشته شده و برای جبران آنها تلاش کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *