هیچ توافقی نظامی میان افغانستان و پاکستان صورت نگرفته است

جنرال شیر محمد کریمی، رئیس ستاد ارتش افغانستان گفته است که هیچ توافقی نظامی مشترک که براساس آن نیروهای ارتش افغانستان و پاکستان بر مواضع هراس افگنان طالب عملیاتهای نظامی را انجام دهند، میان دو کشور صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه گفته بود که افغانستان، پاکستان و ناتو برای اجرای عملیاتهای مشترک و نابودی طالبان در دو طرف خط دیورند به توافق رسیده‌اند.

در همین حال رئیس ستاد ارتش افغانستان می‌گوید که هیچ توافقی مبنی بر انجام عملیات مشترک با نیروهای پاکستانی در برابر طالبان صورت نگرفته‌ است.

آقای کریمی گفته‌ است: هیچ گفت‌گویی در مورد عملیاتهای مشترک میان افغانستان، پاکستان و قوای ناتو صورت نگرفته‌ است اما یک دیدگاه مشترک در چارچوب همکاری نظامی است که در زمان عملیات، هر دو کشور به تروریستان اجازه ورود را نمی‌دهند.

وی تاکید کرده است دو کشور افغانستان و پاکستان تنها در مورد هماهنگی به خاطر از بین بردن لانه‌های تروریسم در دو طرف خط دیورند توافق کرده اند.

نزدیک به یک‌ هفته‌پیش، طالبان پاکستانی به یک مکتب در پیشاور پاکستان حمله کرد که نزدیک به ۲۰۰ تن از دانش آموزان و معلمان کشته و زخمی شدند.

این حمله راحل شریف، رییس ستاد ارتش پاکستان را مجبور ساخت تا به افغانستان آمده با مقام‌های افغان در مورد مبارزۀ مشترک با تروریسم توافق کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *