هیئت قطری وارد فراه شده است

شکار پرنده قطری ها در فراه

یک هیئت عالی رتبه قطری همراه با شماری از بازرگانان آن وارد ولایت فراه شده اند.

ناصر مهری، سخنگوی والی فراه به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این هیئت امروز (۱۵جدی) وارد فراه شده اند تا چند پروژه انکشافی را افتتاح کرده و یا به بهره برداری برسانند.

وی اظهار داشت که این هیئت شامل مقام های عالی رتبه و شماری از بازرگانان قطری است که قرار است پروژه هایی مانند مسجد جامع در یکی از قریه ها، خط رندوی میدان هوایی فراه و چند پروژه دیگر را به بهره برداری برسانند.

مهری در مورد گزارش ها مبنی بر شکار پرنده گان از سوی قطری ها نیز اظهار داشت که این گفته ها شایعه است.

سخنگوی والی فراه افزود :«سال گذشته شماری از قطری ها به فراه آمده بودند که تنها چند پرنده مانند «باز»، «شاهین» و «باشه» را در حیات وحش این ولایت رها کرده و خودشان رفتند.»

وی تصریح کرد که برنامه رهاسازی شماری از پرنده گان کمیاب در حیات وحش ولایت فراه، با هماهنگی مقام های محلی صورت گرفته بود تا نسل این پرنده گان در فراه بارور شود.

شکار یا پروژه؟

این در حالی است که گفته می شود یک هیئت قطری با حضوری شماری از شاهزاده گان این کشور با مقدار زیادی پول وارد افغانستان شده و قصد رفتن به فراه را برای شکار پرنده گان کمیاب را داشتند.

سال گذشته نیز همزمان با همین روزها، یک هیئت از شکارچیان قطری به ولایت های غربی از جمله فراه رفته بودند که گفته می شود آنها پرنده گانی تربیت شده دارند که در شکار و پیدا کردن پرنده گان کمیاب، آموزش دیده اند.

همچنین گفته می شود که این پرنده گان تربیت شده می توانند برای مدتی در یک منطقه باقی بمانند و بعد از آن دوباره به نزد صاحبان اصلی شان برگردند که این امر نیز مسئله شکار و انتقال پرنده گان کمیاب فراه را بیشتر از پیش تقویت می کند.

با این حال نباید مقام های فراه به دنبال تنها افتتاح پروژه ها باشند و در برابر پول قطری، حیات وحش این ولایت را با خطر نابودی روبرو بسازند.

از سوی دیگر هم نیاز است تا روند رفت و آمد شهروندان خارجی از سوی دولت مورد بررسی جدی تر قرار گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *