هند خواهان آزادی فوری پیلوت اش شد

به دنبال تنش های اخیر چند روز گذشته؛ منتشر شدن تصاویر پیلوت اسیر هندی با صورت خونین، خشم مقامات دهلی را برانگیخته و از اسلام آباد خواستند تا وی را فورا آزاد کند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، یک پیلوت نیروهای هوایی هند موسوم به «ابهیناندان» روز گذشته پس از سقوط جنگنده اش، توسط نیروهای پاکستانی اسیر شد.

پس از اینکه تصاویر این پیلوت با چشمان بسته و صورت خونین در رسانه های جمعی منتشر شد، وزارت خارجه هند طی بیانیه ای به پاکستان اعلام کرد «خلبان ما را فورا آزاد کنید».

در ادامه این بیانیه آمده است که این اقدام پاکستان ناقض تمامی هنجار‌ها و کنوانسیون جینوا محسوب می‌شود و اکنون به پاکستان توصیه می شود که نباید هیچ آسیبی به نیروی هندی در این کشور برسد و دهلی نو انتظار دارد که وی فوراً و در کمال امنیت به کشورش بازگردد.

از سوی دیگر درگیری ها در میان این دو کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرده است؛ پاکستان از روز گذشته تمام پروازهای داخلی و خارجی از حریم هوایی اش را مسدود کرده است و به هیچ کشور دیگر نیز اجازه نمیدهد از حریم هوایی این کشور عبور کند.

این در حالی است که تنش های دیرینه دو کشور در دو  روز گذشته به اوج خود رسید و درگیری ها میان هند و پاکستان واکنش های زیادی را به دنبال داشت از جمله وزارت دفاع امریکا بامداد امروز (۹حوت) با صدور بیانیه‌ای از هند و پاکستان خواست از انجام اقدامات نظامی تازه علیه یکدیگر خودداری کنند.

ضمن این؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ ای دو کشور هند و پاکستان را به خویشتن ‌داری و جلوگیری از هرگونه اقدامی که منجر به تشدید تنش‌ ها شود فرا خواند و در خصوص ادامه اوضاع؛ آنها را به عواقب تنش بار هشدار داد.

روز گذشته نیروهای امنیتی پاکستان دو جنگنده هندی را سقوط دادند که یک پیلوت آن را زنده بازداشت کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *