همایش بزرگ به مناسبت قدردانی از کارکردهای عطامحمد نور

همایش بزرگی به مناسبت قدردانی از کارکردهای استاد عطا محمدنور، والی پیشین ولایت بلخ و رئیس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان در شهر مزار شریف در شمال کشور برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این همایش روز سه شنبه با حضور صلاح الدین ربانی”رئیس شورای عالی صلح”، معاونان ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی، نمایندگان مجلس، دیپلومات های خارجی و صدها تن از جامعه مدنی برگزارشد.

سخنرانان این همایش در باره فعالیت های سیزده ساله ای استاد عطا محمد نور در پست والی ولایت بلخ صحبت کردند و وی را الگوی خدمتگذاری به مردم خواندند.

صلاح الدین ربانی رئیس جمعیت اسلامی افغانستان و رئیس شورای عالی صلح دلیل اصلی موفقیت “استاد عطامحمد نور” را در دوره های جهاد، مقاومت وهمچنان دوره جدید، پایبندی او به اصول و باور های اعتقادی و سیاسی اش خواند.

رئیس جمعیت اسلامی یاد آور شد که رهبر جهاد مقاومت مردم افغانستان و شهید صلح استاد برهان الدین ربانی، همیشه از این ویژگی شخصیت استاد عطا محمد نور به نیکویی یاد می کرد.

وی گفت: جایگاه مردمی عطا محمد نور ثمره پایمردی، مجاهدت و ایستادگی او بر خط فکری اش از همان اوان جوانی بودده است.

رئیس جمعیت اسلامی افغانستان افزود که برخی ها مجاهدین را تنها دارای توانایی در عرصه نبرد و مبارزه مسلحانه می دانند، اما چهره هایی چون امیر محمد اسماعیل خان، استاد عطامحمد نور و گل آغا شیرزی نمونه های خوبی از موفقیت مدیریت فرماندهان پیشین جهادی، در عرصه بازسازی و نوسازی کشور اند.

آقای ربانی همچنان از تلاش های استاد عطا محمد نور در عرصه صلح و تأمین امنیت به نکویی یاد کرد و او را سردار صلح و سازندگی خواند.

همچنین در این همایش استاد محمد محقق “معاون دوم ریاست اجرایی” از کارکرد های مجاهدین در دوره های مختلف استقبال کرد و از استاد عطامحمد نور نیز به عنوان یک مدیر توانا نام برد.

آقای محقق حضور مجاهدین درروان حکومت داری را ستود و به کشورهای همکار افغانستان هشدار داد اگر از حکومت وحدت ملی افغانستان حمایت نکنند داعش وگروه های افراطی دامن گیرآنان خواهد شد.

استاد محقق می گوید که در ۱۳ سال گذشته به مجاهدین جفا صورت گرفت  و از افتخارات مجاهدین به عنوان یک دستآورد بزرگداشت نمی شد.

همچنین استاد عطامحمدنور والی پیشین ولایت بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان با ایراد سخنرانی کوتاهی یاد آور شد که در این دوره ۱۳ ساله از مجاهدین به نام های جنگ سالار یاد می کردند.

آقای نور به مردم افغانستان وعده می دهد که درهر شرایط در پهلوی مردم ایستاد خواهد بود و از سرمین اش در کنار مردمش دفاع خواهد کرد.

او همچمان بروحدت ویک پارچگی مجاهدین و ورشن فکران در کشور تاکید کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *