هفته دفاع مقدس با سخنرانی رئیس جمهور ایران آغاز شد

مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن آغاز هفته دفاع مقدس از صبح امروز(دوشنبه ۳۱ سنبله)  با سخنرانی روحانی در جوار حرم حضرت امام خمینی (ره) در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم رژه نیروهای مسلح ایران همه ساله به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و “پیروزی در جنگ هشت ساله با رژیم صدام حسین رئیس وقت عراق” برگزارمی شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در این مراسم با شکوه با فرستادن سلام و درود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران قلب تپنده جامعه اسلامی ما هستند.

وی افزود:‌ هفته دفاع مقدس هفته درس برای ما و هفته درس‌آموزی برای دشمنان ماست. برای ما درس است که دیدیم در برابر انواع تسلیحات دشمن و پشت به پشت هم دادن شرق و غرب ملت ایران توانست با ایستادگی و مقاومت نگذارد خواب آنها برای ذلت این ملت و برای تسلیم این ملت تعبیر شود.

وی ادامه داد: جوانان مومن و ارتشیان قهرمان سپاه ایثارگر نیروی پولیس و بسیج فداکار همه در کنار هم قرار گرفتند و فرامین حضرت امام خمینی را سرمشق خود قرار دادند.

روحانی با بیان این که سیل مردم ایثارگر به فرمان امام خمینی به سمت غرب و جنوب ایران برای دفاع را شاهد بودیم، افزود: در کمتر از ۲۴ ساعت خلبانان قهرمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قاطعانه به متجاوزین در سراسر عراق پاسخ دادند.

وی تصریح کرد:‌ در مرزهای غرب و جنوب تانک‌ها، توپخانه‌ها رزمندگان سپاه،‌ بسیجیان،‌ عشایر، نیروی پولیس همه و همه در صف واحد در برابر متجاوزان عراقی ایستادند.

رئیس جمهور ایران در این مراسم یاد آور شد که دنیا فکر می کرد اگر روزی شرق و غرب در مسئله‌ای در کنار هم متحد شوند و پول مرتجعین و سلاح شرق و غرب در کنار هم باشد و به میدان نبرد بیایند می‌توانند انقلابی را به شکست بکشانند اما این اشتباه بزرگ قدرت‌های بزرگ و مرتجعین بوده و این ایستادگی ملت ایران در قبل از انقلاب دوران دفاع مقدس و امروز در برابر توطئه‌ها است را شاهد هستیم اما غرب و دیگران اشتباهاتشان را تکرار می‌کنند.

آقای روحانی با اشاره به پیروزی جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمنان این سرزمین پیروزی ملت ایران را باور نمی‌کردند، یک سال بیشتر نگذشته بود که رزمندگان این سرزمین عملیات شکست حصر آبادان را رقم زدند و به دنبال آن پیروزی‌های دیگری را در عملیات فتح‌المبین و شکست حصر آبادان و پیروزی خونین‌شهر در سال ۶۱ رقم زدند و حماسه و پیروزی را در این کشور آفریدند.

روحانی تصریح کرد: اگرچه در این حماسه بهترین فرزندان این مرز و بوم تقدیم راه جهاد شدند و جان خود را در پشگاه خداوند در طبق اخلاص گذاشتند و خسارت‌های مادی و معنوی به مردم وارد شد اما کشوری جدید با قدرت جدید و روحیه و باوری نو متولد شد.

رئیس‌جمهور ایران خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ تحمیلی ۸ ساله نتوانست به اهداف خود برسد و تمامیت ارضی ایران را زیر سؤال ببرد و نتوانست راهی را برای تجاوزات آینده خود در این سرزمین بگشاید اما پس از ۸ سال دفاع مقدس به بهانه مسئله هسته‌ای و به شکلی جدید جنگ اقتصادی و تحریم را علیه ملت ایران اعمال کرد در حالی که هدف ما تولید سلاح کشتار جمعی نبوده است.

او خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما جامعه‌ای متحد و منسجم است که نیروهای مسلح آن اعم از بسیج، ارتش و سپاه به طور واحد در برابر دشمنان ایستاده‌اند و نه تنها نیروهای مسلح بلکه اقوام و مذاهب نیز همه یکپارچه تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران به طور واحد از این سرزمین خود دفاع خواهیم کرد.

آقای روحانی، با بیان اینکه از فشار دشمن هراسی نداریم، گفت: ملت ایران ملت صلح‌جویی است و قصد تحمیل جنگ به هیچ کشوری را نداشته، نداریم و نخواهیم داشت چرا که ما نمی‌خواهیم با ایجاد جنگ و تولید سلاح‌‌ سفره خود را رنگین کنیم آنچنان که برخی کشورهای غربی با خون ملت‌های دیگر سفره خود را رنگین می‌کنند.

وی افزود: نیروهای مسلح ایران در سال‌های اخیر توانستند با اختراعات مکرر و تولید سلاح‌های جدید و با ایمان قدرت متکی به توکل خود قوی‌ترین نیروهای مسلح خود را در منطقه به وجود آورند و ملت ایران در برابر تروریست می‌ایستند و نیروهای مسلح و دولت جمهوری اسلامی در این عرصه با هم کمک خواهند کرد.

روحانی با ابراز خرسندی از پیروزی‌های ملت عراق، سوریه، غزه، فلسطین و افغانستان گفت: خوشحالیم که ملت‌ها اکنون توانسته‌اند در برابر توطئه‌ها متحد و منسجم باشند.

وی با بیان اینکه امیدواریم پرچم توحید، اسلام، استقلال و ایستادگی در سراسر دنیای اسلام در برابر مستکبرین به اهتزاز درآید تصریح کرد: تردید نداریم که ملت ایران به ایستادگی خود ادامه خواهند داد و پیروزی از آن ما خواهند بود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *