هشدار نسبت به حمله گسترده تروریستان به غزنی

رئیس پیشین امنیت ملی نسبت به حمله گسترده گروه های تروریستی به شهر غزنی هشدار داده و می گوید که این حمله از آن سوی خط دیورند طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رحمت الله نبیل می گوید که به اساس معلومات گروه های تروریستی داخلی و خارجی احتمالا برای حمله بزرگ به شهر غزنی آمادگی می گیرند.

وی در صفحه فیس بوک خود نگاشته است «به اساس معلومات، گروپ هاى تروریستى داخلى و خارجى مختلف به شدت در حال اکمالات از راه پکتیکا و زابل از آن سوى خط دیورند هستند و احتمالاً براى حمله بزرگ بالاى شهر ستراتیژیک غزنى آماده گى میگیرند».

به گفته نبیل، پلان و رهبرى این حمله را شاخه شبه قاره هند القاعده AQIS) ) بر دوش خواهد داشت.

بر اساس معلومات رئیس پیشین امنیت ملی، رهبران مهم این شاخه القاعده در هفته هاى اخیر بین ولسوالى خاک افغان ولایت زابل، ولسوالى ناوه ولایت غزنى، ولسوالى خروار ولایت لوگر و ولسوالى هاى گیان، برمل و گومل ولایت پکتیکا و دره شوال وزیرستان در رفت و آمد بودند.

به اساس معلومات، گروپ هاى تروریستى داخلى و خارجى مختلف به شدت در حال اکمالات از راه پکتیکا و زابل از آنسوى خط دیورند…

Posted by Rahmatullah Nabil on Thursday, June 25, 2020

نبیل می گوید که رهبری این گروه تروریستی، در دره «شوال»، ملاقات هاى مخفى و مرموز با افراد نامعلوم داشتند.

وی خطاب به گروه طالبان مسلح گفته است «اگر طالبان واقعن در قبال مذاکرات صلح صادق هستند از این حمله باید جلوگیرى نمایند در غیر آن نشاندهنده این خواهد بود که رهبران طالبان در قطر بالاى واقعیت هاى اصلى جنگ در افغانستان حاکم نیستند»!

نامزد پیشین انتخابات در پایان گفته است که هیچ افغان هوشیار، فریب حُقه هاى نظامیان پاکستان را نخواهد خورد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که بر اساس توافقنامه صلح امریکا با طالبان، این گروه ضمن قطع رابطه با دیگر گروه های هراس افگن باید با آنها مبارزه کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *