هشدار طالبان مسلح به باشنده گان دهنه غوری؛ «به حکومت مراجعه نکنید»

باشنده گان ولسوالی دهنه غوری می گویند که طالبان مسلح آنان را هشدار داده اند که برای رسیده گی به امورات حکومتی شان به دولت مراجعه نکنند و برای حل تمام قضایای شان نزد آنان بیایند.

این باشنده گان می گویند که تمامی ادارات حکومتی پس از سقوط این ولسوالی بدست طالبان مسلح به واحدهای دومی در مرکز بغلان منتقل شده و از این بابت با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

آنان که حتی از گرفتن نام شان نیز می ترسند، می گویند که حکومت اگر برای بازپس گیری این ولسوالی به زودترین فرصت اقدام نکند، مجبور هستند حاکمیت طالبان مسلح را بپذیرند و دیگر برای رسیده گی به قضایا و عرایض شان به حکومت مراجعه نکنند.

در عین حال مقام های محلی ولسوالی دهنه غوری که هم اکنون دفاترشان را به شهر پلخمری انتقال داده اند، همه این مشکلات را می پذیرند و خواهان عملیات زود هنگام پاکسازی این ولسوالی از وجود طالبان مسلح هستند.

خانزاده مظلومیار ولسوال دهنه غوری در گفتگویی با خبرگزاری خاورمیانه گفت که پراکنده بودن ادارات دولتی این ولسوالی در دفاتر واحد دومی در شهر پلخمری ارائه خدمات حکومتی برای باشنده گان این ولسوالی را با مشکل مواجه ساخته و حتی گرفتن یک جلد تذکره تابعیت نیز برای مردمان دهنه غوری به چالش بزرگ مبدل شده است.

وی گفت :«از وقتیکه ولسوالی دهنه غوری بدست طالبان سقوط کرده، همهء ادارات دولتی به مرکز ولایت منتقل شده و مامورین حکومتی و مردمان عادی این ولسوالی همه با مشکلات زیادی روبرو شده اند، مردم نمی توانند برای کارشان به دولت مراجعه کنند؛ زیرا از طالبان مسلح می ترسند.»

مظلومیار اظهار داشت که هم اکنون بسیاری از باشنده گان ولسوالی دهنه غوری که در زیر حاکمیت طالبان مسلح زنده گی می کنند، اکثراً برای رسیده گی به مشکلات شان به نزد طالبان مسلح می روند.

این مقام محلی هشدار می دهد که اگر حکومت در قسمت بازپس گیری این ولسوالی هرچه زودتر اقدام نکند، ولسوالی های تاله و برفک و دوشی ولایت بغلان و همچنان بخش هایی از ولایت سمنگان که به این ولسوالی هم مرز هستند، با تهدید جدی امنیتی مواجه اند و سقوط این بخش ها نیز بدور از امکان نخواهد بود.

ولسوالی دهنه غوری از نزدیکترین واحدهای اداری محلی به شهر پلخمری است که بیشتر از دوماه به حاکمیت طالبان مسلح درآمده و تاکنون هیچگونه اقدامی برای بازپس گیری آن صورت نگرفته است.

هفته گذشته فرمانده پولیس بغلان در گفتگویی با خاورمیانه از راه اندازی عملیات نظامی به هدف بازپس گیری این ولسوالی خبر داده بود؛ اما تا حال این عملیات راه اندازی نشده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *