هشدار ستاد انتخاباتی عبدالله در باره روند ابطال آراء

ستاد انتخاباتی داکترعبدالله عبدالله از یکی از دو نامزد ریاست جمهور کشور هشدار داده است در صورت که تا فردا (چهارشنبه ۵ سنبله) به خواست های این ستاد رسیدگی نشود در روند بررسی مجدد آراء حاضر نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فضل احمد معنوی نماینده ارشد تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله امروز(سه شنبه) در جمعی از خبرنگاران تهدید کرد که در صورت تا فردا به خواست آنان رسیدگی نشود از بررسی مجدد آراء‌ تحت نظارت سازمان ملل خارج خواهد شد.

شمارش و بررسی مجدد آراء بخشی از توافق میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی، نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان بود که به میانجی‌گری جان کری،‌ وزیر امور خارجه امریکا حاصل شده بود.

با این فاضل احمد معنوی، می گوید که روند ابطال آراء تنها یک شوخی است و هیچ قصدی برای دور انداختن آراء تقلبی وجود ندارد.

 وی افزود: من امروز اعلام می‌کنم چنانچه تا صبح فردا(چهارشنبه ۵ سنبله) با درخواست‌های ما موافقت نشود ما این روند را ادامه نخواهیم داد و نتیجه آن هرچه که باشد دیگر برای ما ارزشی نخواهد داشت.

آقای معنوی با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد از شکایت‌های ما مطلع است اما نمی‌خواهد که به صورت مناسبی به آن‌ها رسیدگی کند، گفت: هر تبعاتی که به وجود بیاید قطعا مسئول آن ما نخواهیم بود.

آقای معنوی گفت: “ما تلاش کردیم که روند مختل نشود؛ به خاطر انتظار مردم و مشروعیت حکومت آینده، اما دیروز دیدیم که حداقلِ توقع ما هم در تطبیق لایحه ابطال که ما فکر می‌کنیم جوابگو این مشکلات هم نبود؛ در نظر گرفته نشده است.”

او می‌گوید که برای ابطال آرا، در جلساتی که داشتند پنج معیار را به سازمان ملل متحد و کمیسیون مستقل انتخابات پیش کردند اما هیچ توجهی به این پیشنهادات نشده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *