هشدار جدی رئیس مجلس به رئیس سنا

بعد از اظهارات رئیس مجلس سنا در مورد رئیس مجلس نمایندگان، میررحمان رحمانی گفته است که «زمان زورگویی خاتمه یافته و مردم اجازه ظلم را نمی دهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان در نشست امروز (۱۵میزان) اظهار داشت که دیگر مردم تحمل زورگویی را ندارند.

وی گفت: «موضع برخی افراد زورگو در مورد شمارش آرای انتخابات مخالفت با قانون و مایه شرمساری است و این اظهارات غیرقانونی به معنای به بن‌ بست کشاندن انتخابات است و کمیسیون‌ های انتخاباتی باید بدون هیچ فشاری وظایف خود را مطابق قانون انجام دهند.»

رحمانی اظهار داشت که زمان زورگویی خاتمه یافته و مردم دیگر تحمل آن را ندارند.

به عقیده وی، اظهارات روز گذشته فضل الهادی مسلم یار، روابط دو مجلس را خدشه دار خواهد ساخت و باید نسبت به آن از همه مردم معذرت خواهی کند.

رئیس مجلس سنا در جلسه علنی روز گذشته این مجلس در هشدار به رئیس مجلس نمایندگان گفته بود «همین قدر می ‌گویم که خود را اصلاح کن؛ و گرنه برای همه مردم افغانستان معلوم است که با چه فسادی در انتخابات درونی به ریاست مجلس رسیده‌ ای؛ لطفاً وزن خود را سنجیده، ابراز نظر کنید.»

این اظهارات با واکنش شماری از نمایندگان نیز روبرو شد.

غلام حسین ناصری نماینده مردم در مجلس گفت «از آدرس مجلس سنا گفته می ‌شود که مجلس نمایندگان مشروعیت ندارد؛ مسلم ‌یار این سناتور انتصابی باید بداند که زمان زورگویی به پایان رسیده و نیز از موقف خود سوءاستفاده نکند».

تنش و تقابل بین روسای دو مجلس در حالی افزایش می یابد که رئیس مجلس سنا هفته گذشته در خطاب به رئیس کمیسیون انتخابات گفته بود که «آرای بدون بایمتریک را با زور بالای «پدرت» حساب می ‌کنم».

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *