هشدار جدی رئیس جمهور به هراس افگنان

رئیس جمهور به هراس افگنان و مخالفان دولت هشدار داد که جایی در افغانستان ندارند، بادارانشان به انزوا رفته و خودشان نیز در میدان نبرد از بین می روند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در نشست بزرگداشت از هفته شهید در ارگ ریاست جمهوری اظهار داشت که مردم باید دشمنان خارجی افغانستان را به انزوا بکشانند.

رئیس جمهور گفت که افغانستان جایی برای هراس افگنان نیست و باداران آنها به انزوا رفته و خودشان نیز در میدان های نبرد از سوی نیروهای امینتی از بین می روند.

وی تاکید کرد تا زمانی که عزم قاطع در بین نباشد، امکان رسیدن به پیروزی نخواهد بود و اختلاف دیدگاه بین ملت و دولت وجود ندارد؛ اما کسانی که خود را از اجماع ملی وسیاسی افغانستان بیرون می کشند و گذشته و حال را تخریب می کنند؛ باید به انزوا کشیده شوند.

رئیس جمهور غنی از مردم خواست تا به افرادی که در پی تخریب حال و گذشته هستند، فرصت ندهند و آنان را به انزوا ببرند.

رئیس جمهور تاکید کرد که با حفظ همبستگی و اتحاد، می توان دهشت و هراس افگنی را به گور برد و با این پدیده به صورت جدی مبارزه کرد.

بر اساس اظهارات منبع، افغانستان دیگر در انزوای جغرافیایی نیست و اگر بندری به رویش بسته شود، راه دیگر ترانزیتی و اقتصادی را جستجو می کند و هر وقت بخواهد، مرزهای خود را می بندد.

در عین حال، رئیس جمهور به شهدا نیز اشاره کرده و آنها را نقطه عطف تاریخ کشور دانسته و اظهار داشت که مردم افغانستان باید قدر جهاد را بدانند.

غنی تصریح کرد :«اهمیت جهاد را فراموش کرده ایم، در روزی که مردم تجاوز را و بردگی را قبول نکردند، کمتر کسی بود که شانس پیروزی به مردم افغانستان بدهد؛ اما حالا اهمیت این جهاد فراموش شده است.»

وی جهاد را یک دستاورد بزرگ دانسته و تاکید کرد که ارزشهای این دستاوردها باید حفظ شود. به همین منظور رئیس جمهور تاکید کرد که هر زمانی پروگرام ایجاد مسکن شروع شود؛ خانواده های شهدای نیروهای امنیتی در مرحله اول قرار دارند.

756071

در عین حال، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی با خاین خواندن افراد و اشخاصی که به گفته وی با منفی گرایی و تحلیل های غیرواقعی علیه دولت افغانستان تبلیغ می کنند؛ به شهدا و آرمان های آنها خیانت می کنند.

به گفته وی، شهدا به همه اقوام بزرگ افغانستان تعلق دارد و ارج گذاری به مقام شهید، وظیفه دین و ‌ملی هر افغان است و حکومت مکلف است که به خانواده های شهدا رسیدگی کند.

رئیس اجرائیه با انتقاد از برخی کسانی که با منفی بافی در رسانه ها مسایل سیاسی و امنیتی افغانستان را تحلیل می ‌کنند گفت که این افراد به مسوولان امنیتی کشور توهین کرده و موجب خوشحالی دشمنان افغانستان می شوند.

عبدالله از همه مردم خواست که به صورت متحد و یکپارچه از نیروهای امنیتی حمایت کنند، زیرا نیروهای امنیتی از عزت و استقلال مردم افغانستان دفاع می ‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *