هشدار بانوی اول افغانستان به قطع کمک های امریکا

بانوی اول کشور در مراسم پیشواز از هشتم مارچ، نسبت به قطع احتمالی کمک های امریکا هشدار داده و از دولت افغانستان خواست که آماده این کار باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم پیشواز از هشتم مارچ، با حضور صدها زن از سراسر کشور، امروز (۱۲حوت) در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم رولا غنی، بانوی اول کشور اظهار داشت که رئیس جمهور امریکا تا هنوز سیاست هایش در مورد افغانستان را روشن نساخته و این امر می تواند احتمال قطع کمک های این کشور برای افغانستان را در پی داشته باشد.

وی در همین راستا از رهبران حکومت خواست تا در صورت قطع این کمک ها، آماده گی کامل داشته باشند.

بر اساس اظهارات بانوی اول، کمک های جهانی برای دایم به افغانستان تعلق نمی گیرد و این رویکرد نیاز به خودکفایی در بخش های متعدد دارد که سران حکومت باید برای آن آماده گی بگیرند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که با تلاش فراوان حکومت برای خودکفایی در بخش های حیاتی، تا حال دستاورد قابل ملاحظه ای در این رابطه به چشم نمی آید و هنوز هم افغانستان به کشورهای همسایه به ویژه ایران و پاکستان وابسته است و در صورت بسته شدن احتمالی مرزهای این دو کشور برای چند روز محدود نیز، نرخ مواد غذایی و اولیه به صورت قابل ملاحظه ای سیر صعودی به خود می گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *