هشدار اردوغان به عربستان/ انگلیس از نقشه قتل خاشقچی خبر داشت

رئیس جمهور ترکیه خطاب به عربستان سعودی گفت قتل خاشقچی در این کشور رخ داده و اگر عربستان تمایل برای حل این پرونده ندارد ما روند حقوقی را آغاز خواهیم کرد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، رجب طیب اردوغان، ضمن هشدار به مقامات عربستان گفته است که اگر سعودی ها نمیخواهند روند حقوقی پرونده خاشقچی را تکمیل کنند ما وارد عمل خواهیم شد.

این در حالی است که اردوغان هفته گذشته با ارائه توضیحات در خصوص کشته شدن جمال خاشقچی خواهان محاکمه مظنونان پرونده وی در ترکیه شد؛ اما عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان با رد این درخواست گفت متهمین پرونده خاشقچی در عربستان محاکمه می شوند.

در همین حال نشریه انگلیسی «اکسپرس» طی گزارشی از منابع نزدیک با خاشقچی، اعلام کرد که بریتانیا از نقشه عربستان برای کشتن این روزنامه نگار سعودی اطلاع داشت.

به اساس این گزارش، انگلیس برای اولین بار سه هفته قبل از ورود خاشقچی به کنسولگری، از نقشه عربستان برای قتل وی خبر داشته و با دادن هشدار از کانال های مختلف مبنی بر عواقب این اقدام با این کار مخالفت کرده بود که اتفاقات بعدی ثابت کرد آنها به هشدارها توجه ای نکرده اند.

اکسپرس به نقل از یکی از دوستان خاشقچی آورده است که وی قصد داشت مدارکی در خصوص استفاده عربستان از تسلیحات کیمیاوی در یمن را افشا کند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *