هزاران زن و دختر ایزدی در اسارت داعش بسر میبرند

بیش از ۵ هزار زن و دختر ایزدی عراقی در اسارت گروه تروریستی داعش هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “محمد مهدی البیاتی” وزیر حقوق بشر عراق روز سه شنبه تأکید کرد: گروه تروریستی داعش بیش از ۵ هزار زن و دختر ایزدی را ربوده و در بازار برده فروشی به نمایش گذاشته است .

البیاتی پس از دیدار با سفیر فرانسه در بغداد گفت: وزارت حقوق بشر عراق دو اولویت دارد که یکی جمع آوری اسناد و مدارک مربوط به جرایم و جنایات رژیم صدام معدوم خصوصاً کشتار جمعی، شکنجه و نقض آزادی های عمومی و فاش کردن این جرایم و جنایات در محافل جهانی و همچنین برگزاری نمایشگاه ها و کنفرانس ها در داخل و خارج عراق برای تبیین رفتارهای مجرمانه و جنایتکارانه رژیم صدام است.

البیاتی افزود : اولویت دوم نیز جمع آوری گزارش درباره جنایات گروه تروریستی داعش و ارائه این گزارش به سازمان های بین المللی می باشد.

وزیر حقوق بشر عراق اعلام کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به درخواست وزارت حقوق بشر عراق جلسه ای فوق العاده تشکیل داد که در این جلسه مدارکی دالّ بر جنایات داعش ارائه شد.

البیاتی اظهار داشت: عراق با فاجعه انسانی دردناکی مواجه است زیرا داعش بیش از پنج هزار زن و دختر ایزدی را ربوده و در بازارهای برده فروشی به نمایش گذاشته و تعداد زیادی از خانواده های عراقی را نیز آواره کرده و کودکانی را نیز ربوده است که از آنها برای اجرای حملات انتحاری سوء استفاده می کند و برادران مسیحی نیز از جرایم و جنایات این گروه تروریستی در امان نیستند.

روزنامه “تایمز” انگلیس پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که عناصر داعش دختران عراقی را حدود ۲۵ دالر می فروشند و برخی از آنها را نیز به عنوان هدیه و جایزه به عناصر خود می دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *