هزاران اسرائیلی علیه فساد نتانیاهو و کابینه‌اش دست به تظاهرات زدند

هزاران اسرائیلی در اعتراض به فساد گسترده در دولت، دست به تظاهرات زده و خواستار تحقیقات از نخست وزیر این رژیم در پرونده‌های فساد شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، هزاران شهروند اسرائیلی با تجمع در میدان “روچیلد” در مرکز شهر تل‌آویو در اعتراض به فساد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل بلبوردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود، “نتانیاهو باید به زندان برود”، “کابینه جهان مردگان است” و “نتانیاهو به خانه‌ات برگرد تو شکست خوردی”.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، این پنجاه و هشتمین تظاهرات شهروندان اسرائیلی علیه نتانیاهو و فساد کابینه‌اش از دسامبر سال گذشته است.

طبق گزارش رسانه‌های عبری زبان، پولیس رژیم اسرائیل از دسامبر ۲۰۱۶ تاکنون هفت مرتبه از نتانیاهو در دو پرونده فساد مشهور به پرونده‌های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ بازجویی کرده که آخرین آنها روز شنبه انجام شد و حدود چهار ساعت ادامه داشت.

نتانیاهو در پرونده ۱۰۰۰ به دریافت هدایای گران قیمتی از تجار اسرائیلی متهم است.

نخست وزیر رژیم اسرائیل در پرونده ۲۰۰۰ نیز به مذاکره و توافق با آرنون موزیس، ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت برای پوشش خبری جانبدارانه از او در مقابل اعمال محدودیت علیه روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم”، رقیب آن متهم است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *