هدف از تقویت تسلیحات هسته‌ای کوریای شمالی، حمله به آمریکاست

مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اعلام کرد هدف کوریای شمالی از تقویت برنامه هسته‌ای فقط برای دفاع از خودش نه، بلکه برای تهدید آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رویترز، مایک پمپئو مدیر سازمان سیا روز سه شنبه طی سخنانی تاکید کرد: برنامه موشکی کوریای شمالی با هدف ارعاب و تهدید است، نه فقط دفاع از خود. اقدام منطقی بعدی کوریای شمالی احتمالا توسعه زرادخانه تسلیحاتی است که توانایی شلیک همزمان چندین فروند موشک به سوی آمریکا را داشته باشد.

پمپئو به این باور است که خطر بزرگ ناشی از اجازه دادن به کوریای شمالی برای توسعه برنامه های موشکی و هسته‌ای، اشاعه تسلیحات به سوی سایر کشورها خواهد بود.

مدیر سازمان سیا گفت: تمرکز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر روی یک راهکار دیپلماتیک برای بحران کوریای شمالی بوده است ولی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در تلاش است تا در صورت شکست راهکار دیپلماتیک، گزینه های دیگری را نیز در اختیار رئیس جمهور آمریکا قرار دهد.

وی اظهار داشت: گام بعدی منطقی رهبر کوریای شمالی احتمالا توسعه زرادخانه تسلیحاتی خواهد بود که بتواند به طور معتبری آمریکا را تهدید کند و قادر به شلیک همزمان چندین فروند موشک به سوی خاک آمریکا باشد.

پمپئو تاکید کرد: سازمان سیا بر این باور است که هدف رهبر کوریای شمالی از توسعه برنامه های موشکی و هسته‌ای، چیزی فراتر از داشتن یک قدرت بازدارنده علیه آمریکا است، به نظر ما رهبر کوریای شمالی می خواهد با در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای و موشکی، حکمرانی خودش را حفظ کند و از این تسلیحات برای هدف نهایی اش که همان کنترل کردن روند اتحاد کوریا است، استفاده نماید.

دولت ترامپ اعلام کرده است که همه گزینه ها برای برخورد با کوریای شمالی روی میز قرار دارد و مقام های رسمی آمریکایی گفته اند که رئیس جمهور و مشاورانش درباره احتمال حمله محدود به کوریای شمالی مذاکره کرده اند.

ولی احتمال حمله نظامی به کوریای شمالی طی هفته های اخیر کاهش یافته است، آن هم پس از مذاکرات دو کوریا برای شرکت در بازی های المپیک زمستانی.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *