هافینگتون پست: عربستان زنگ خطر را در خاورمیانه به صدا درآورده است

هافینگتون پست نوشت: سیاست جدید ملک سلمان و پسرش منجر به فروپاشی سیاسی، اقتصادی و نظامی این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سایت هافینگتون پست آمریکا در گزارشی نوشت: سیاست جدید ملک سلمان پادشاه عربستان و پسرش محمد بن سلمان پایه های سیاسی، اقتصادی و نظامی این کشور را فرو خواهد ریخت.

هافینگتون پست با بیان اینکه اقدام ملک سلمان و پسر جسورش محمد بن سلمان، احتمالا آغاز پایان عربستان نوشت: گویی عربستان در خاورمیانه‌ای که شاهد تحولات سریع است، این همه مشکلات برایش کافی نیست که اخیرا بحران جدید ناشی از بازداشت ۱۱ شاهزاده و وزیر سابق این کشور را درهم کوبید.

این رسانه آمریکایی ادامه می‌دهد: در شرایطی که ملک سلمان ۸۲ ساله در وضعیت جسمانی وخیمی قرار دارد سؤالات درباره این مسئله زیاد می‌شود که آیا وی قبل از مرگ به نفع پسرش از قدرت کناره‌ گیری می‌کند یا خیر.

بیشتر تحلیلگران معتقدند که محمد بن سلمان با اخراج فرمانده گارد ملی عربستان مرتکب اشتباه کشنده‌ای شده است.

به نوشته این سایت: هدف کمپاین محمد بن سلمان در خصوص مبارزه با فساد از بین بردن دشمنانش برای دستیابی به قدرت مطلق است و تاکید عربستان بر شفافیت و آزادی عوام فریبی بیش نیست.

این سایت در اخیر نوشته است: بیش از هر زمانی کمپاین بازداشت ها به طوفان سیاسی بزرگی تبدیل شده که زنگ خطر را نه تنها در داخل عربستان بلکه در تمام خاور میانه به صدا در آورده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *