نگرانی حکومت از توافقنامه صلح امریکا و طالبان

ارگ ریاست جمهوری در اولین واکنش نسبت به توافقنامه امریکا و طالبان، ابراز نگرانی کرده و خواستار وضاحت جدی در رابطه به آن شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کاپی متن توافقنامه امریکا و طالبان در روزهای اخیر از سوی زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در اختیار رهبران حکومت وحدت ملی قرار داده شد.

در این رابطه، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری امروز (۱۳سنبله) در حساب توئیتر خود واکنش نشان داده و نگرانی حکومت را نسبت به آن ابراز داشته است.

وی گفته است: «همانگونه که مقام ‌های پیشین و سناتوران امریکایی نگرانی هایی از پیامدهای این تفاهمنامه‌ دارند، حکومت افغانستان نیز نگران است و از همین رو، ما خواهان وضاحت در رابطه به این سند می باشیم تا خطرات و پیامدهای ناگوار آن را با دقت کامل تحلیل کرده و جلو خطرات را بگیریم.»

به گفته وی، حکومت افغانستان از پیشرفتهایی برای صلح پشتیبانی‌ می ‌کند که منجر به تامین صلح پایدار و ختم جنگ در کشور شود.

بر اساس اظهارات صدیقی، نگرانی اصلی حکومت افغانستان در تفاهمنامه‌ امریکا با طالبان در این است که «از پیامدها و خطرات ناشی از آن چگونه جلوگیری به عمل می‌ آید؟»

از گفته های سخنگوی ریاست جمهوری چنین استنباط می شود که ارگ خواهان وضاحت در رابطه به نگرانی های موجود است.

توافقنامه امریکا و طالبان پس از ۱۳۵ روز و ۹ دور مذاکره، نهایی شده و گفته می شود که خروج کامل نیروهای امریکایی و عدم استفاده از خاک افغانستان از سوی هراس افگنان موارد برجسته توافقات است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *