نگرانی از وضعیت بهداشتی دانشجویان افغانستان در هند

دانشجویان افغانستان در هند نسبت به نزدیکی لیلیه هایشان با مراکز تجرید کرونا (کووید۱۹) ابراز نگرانی کرده و مدعی شدند که حکم تخلیه لیلیه ها برایشان داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دانشجویان افغانستان در هند می گویند که دولت هند تصمیم دارد برخی از خوابگاه های آنها را برای قرنطین بیماران اختصاص دهد.

حبیب الله یکتن از نمایندگان دانشجویان افغانستان در هند می گوید که مشکلات آنها با تخلیه خوابگاه ها بیشتر از گذشته می شود؛ چون بخش عمده ای از دانشجویان با مشکلات مالی روبرو هستند.

وی اظهار داشت که تست کرونای یکی از دانشجویان در ایالت «اتراپرادیش» نیز مثبت اعلام شده و دیگر دانشجویان در حال تست دادن هستند.

حبیب الله ادامه داد که تست دیگر هم اتاقی های این دانشجو منفی بوده است؛ اما به دلیل منع گشت و گذار و شرایط قرنطین، مشکلات زیادی دامنگیر دانشجویان شده است.

بر اساس معلومات وی، از دو ماه به این سو، تمام دانشجویان در قرنطین هستند و تا حال اقدام لازم از سوی سفارت و دولت روی دست گرفته نشده است.

اما طاهر قادری، سفیر افغانستان در هند می گوید که به تاریخ یازدهم ثور، شماری از نمایندگان دانشجویان افغانستانی مشکلات شان را با محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه مطرح کردند.

به گفته وی، پس از دریافت هدایات وزارت خارجه، نماینده های تحصیلی، نظامی، فرهنگی و تجارتی سفارت تا پایان دوره شیوع کرونا موظف شدند تا به صورت دوامدار با دانشجویان در تماس باشند.

قادری اظهار داشت که در اولین اقدام، در مجموع با ۱۲۴ تن از نمایندگان دنشجویان در دانشگاه ها و نهادهای تحصیلی مختلف سراسر هند تماس تلیفونی گرفته شده و برای رسیدگی به مشکلات شان وعده همکاری داده شد.

این در حالی دانشجویان افغانستان در هند، به نوعی سردرگم هستند و شیوع کرونا شرایط را برای آنها سخت تر ساخته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *