نگرانی از نفوذ سیاسی درصفوف پولیس ملی افغانستان

سرپرست وزارت امور داخله افغانستان از نفوذ سیاسی دشمنان در صفوف پولیس ملی کشور نگرانی کرد و گفت: این امر ماموریت پولیس ملی را ضعیف کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “عمرداوودزی” در نشست با فرماندهان پولیس ۳۴ ولایت افغانستان در کابل خاطرنشان کرد: مداخلات در ماموریت پولیس ملی، با وساطت مقامات بلند پایه دولتی صورت می گیرد.

آقای “داوودزی” که در مراسم افتتاحیه سمینار سه روزه فرماندهان پولیس ۳۴ ولایت کشور در کابل صحبت می کرد، افزود: هدف از سمینار امروز رسیدگی به ضعف های ماموریت پولیس ملی افغانستان است.

او، از تمامی فرماندهان پولیس ولایات خواست که در این سمینار روی ضعف ها بحث کرده و راه های حل مناسبی را پیشنهاد کنند.

سرپرست وزارت امورداخله افغانستان، نفوذ و مداخلات سیاسی در صفوف پولیس، حقوق بشر و تخلفات بر علیه زنان و شمولیت آنان در صفوف پولیس، ناهماهنگی فرماندهان در ولایت ها، مبارزه با اختطاف و سرقت‌های مسلحانه را از ضعف های پولیس ملی خواند.

او گفت که کارهای اندکی در این موارد صورت گرفته است.

داوودزی می گوید: ما در حالت جنگ قرار داریم، اما نیروهای امنیتی به ویژه پولیس ملی در سراسر افغانستان حاکم است.

او گفت: در جنگ با شورشیان نیاز به کمک جهانی نداریم، اما از لحاظ مالی نیازمند کمک های جامعه جهانی هستیم که این کمک ها در چارچوب دو موافقتنامه دراز مدت همکاری مالی و حمایتی از سوی جامعه صورت می گیرد.

گفتنی است که وزارت دفاع و امنیت ملی نیز به صورت جداگانه چنین سمیناری را در کابل برگزار کرده اند و قرار است فردا، این سه نهاد مشترکا روی مشکلات نیروهای امنیتی بحث کنند و در روز سوم این نشست بیانیه مشترک صادر نمایند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *