نوازشریف به دولت کابل چی گفت؟

نوازشریف نخست وزیرپاکستان پس از ورودش به کابل، در نشست مشترک خبری که با حامدکرزی داشت، تاکید کرد که حکومت اش مصمم است تا روندمذاکره حکومت افغانستان با گروه طالبان را همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای شریف صبح امروز به دعوت رسمی حامد کرزی برای ادامه تلاش ها در جهت از سرگیری روند صلح دولت افغانستان با گروه طالبان پیش از خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان، وارد کابل شد.

رئیس جمهور کرزی، در این نشست خبری مشترک گفت روابط سیاسی بین کابل – اسلام آباد درحال بهبود وگسترش است و امید می رود، حکومت پاکستان در راستایی مذاکره حکومت افغانستان با گروه طالبان، کابل را همکاری کند.

کرزی، بر گسترش روابط افغانستان و پاکستان تاکید کرده گفت: گسترش روابط بین دو کشور به صلح و امنیت ارتباط دارد، و تا زمانی که هر دو دولت به گونه جدی و صادقانه در برابرهراس افگنی و تروریزم مبارزه نکنند، صلح و ثبات به گونهء واقعی تامین نخواهد شد.

رئیس جمهور کشورمان خاطر نشان کرد که در نشست سه جانبه لندن با نخست وزیرپاکستان در مورد گفتگوهای صلح با گروه های شورشی را مطرح کرده است و حکومت پاکستان اعلام آماده گی در این مورد با کابل کرده است.

 از سویی هم نخست وزیرپاکستان در این نشست خبری گفته که افغانستان باثبات می تواند (منفعتی)  برای پاکستان به وجود بیاورد.

 آقای شریف تاکید کرد که گسترش روابط بین دو کشور وابسته به تامین امنیت و صلح در افغانستان است از این رو نیاز است تا دوکشور به یکدیگر اعتماد کرده و برای آوردن صلح در هر دو کشور یکدیگر را همکاری کنند، پاکستان در این امر متعهد است تا حکومت افغانستان در راستای مذاکره با گروه طالبان همکاری کند.

به گفتهء شریف، افغانستان و پاکستان پس از این روی یک میکانیزم مشخص توافق کرده و به  اساس آن  کابل روند مذاکره را با گروه طالبا آغاز می کند و اسلام آباد در این راستا تلاش به همکاری با حکومت افغانستان می کند.

آقای شریف همچنان خاطر نشان کرد که پاکستان درکنار مردم افغانستان می ایستد و در بخش های مختلف از تامین ثبات و امنیت گرفته تا گسترش روابط تجاری و اقتصادی این کشور را کمک خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *