نصرالله: به جنگ با داعش خواهیم رفت

Hezbollah leader Sheik Hassan Nasrallah, speaks to the crowd in a rare public appearance during a rally to mark the Muslim holy day of Ashoura, in the Hezbollah stronghold of south Beirut, Lebanon, on Tuesday Dec. 6, 2011. Sheik Hassan Nasrallah has rarely been seen in public since his Shiite Muslim group battled Israel in a monthlong war in 2006, fearing Israeli assassination. Since then, he has communicated with his followers and gives news conference mostly via satellite link. Ashoura marks the anniversary of the death in the seventh century of the Prophet Muhammad's grandson Imam Hussein. His death in a battle outside of the Iraqi city of Karbala sealed Islam's historical Sunni-Shiite split, which still bedevils the Middle East. Ashoura is one of the holiest days of the Muslim Shiite calendar. (AP Photo/Bilal Hussein)

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی‌اش تاکید کرد که به جنگ با گروه تروریستی داعش خواهند رفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنرانی سیدحسن نصرالله، شب گذشته در بین انبوهی از هواداران حزب‌الله برگزار شده و وی آزادسازی ارتفاعات عرسال را تبریک گفته و تاکید کرد که پیروزی در این عملیات به دلیل حمایت ایران بوده است.

حدود دو هفته پیش نیروهای مقاومت با همکاری ارتش لبنان علیه جبهه النصره که سه سال ارتفاعات عرسال را در اشغال خود قرار داده بود، دست به عملیات زدند که در نهایت نیروهای جبهه النصره پس از ناکامی گسترده؛ نیروهای خود را از این منطقه خارج کرد.

نصرالله با اشاره به نقش ارتش و دولت سوریه در غلبه بر تروریست‌ها گفت :«از همان ابتدا این جنگ با موافقت و تایید مقام‌های سوری روبرو شد و آنها تسهیلات مختلفی در اختیار ما گذاشتند و در میدان‌های ارتفاعات «فلیطه» در کنار ارتش سوریه جنگیدیم.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که وظیفه اخلاقی خود می‌داند تا از «بشار اسد» رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌ها و مسئولان سوری تشکر و قدردانی کند.

وی با اشاره به وضعیت پناهجویان سوری گفت که می‌خواهند با پرونده پناهجویان به عنوان یک مساله انسانی برخورد شود نه به عنوان یک موضوع مالی و سیاسی، چون مصلحت مردم لبنان در برخورد انسانی با این قضیه است.

نصرالله حمایت نهادها و شخصیت‌های مختلف لبنانی را نیز مهم دانسته و اظهار داشت که رئیس‌جمهور لبنان با مذاکرات موافقت و همراهی کرد و هرگونه تسهیلات لازم برای انجام را در اختیار آنها قرار داد.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد که به محض اعلام آمادگی برای تحویل گرفتن مناطق آزاد شده از سوی ارتش لبنان، حزب‌الله آماده تحویل دادن این مناطق است.

نصرالله درباره جنگ علیه گروه تروریستی داعش که بخش‌هایی از لبنان را در اشغال خود دارد گفت :«در حال حاضر داعش بر منطقه وسیعی سیطره دارد که برخی از آنها جزو اراضی سوریه به شمار می‌آید و برخی نیز در خاک لبنان قرار دارد. اجمالا کل منطقه تحت اشغال داعش به حدود ۲۶۹ کیلومتر مربع بالغ می‌شود. طبیعت جغرافیایی این منطقه شبیه ارتفاعات عرسال است و پستی و بلندی‌های صعب‌العبور و رشته کوه‌های مرتفعی در آن واقع شده است.»

وی تاکید کرد که ارتش لبنان کار آزاد سازی ارتفاعات مرزی باقی‌مانده را بر عهده خواهد داشت و مقدمات این کار از ابتدا فراهم شده بود.

نصرالله اظهار داشت که برای نابودی جبهه النصره و گروه تروریستی داعش در این منطقه در تابستان امسال، با ارتش سوریه هماهنگی کرده بودند و اگر ارتش لبنان با تصمیم رسمی دولت اقدام به ورود در این جنگ کند یک تصمیم تاریخی و برجسته به شمار می‌آید.

به باور دبیرکل حزب‌الله، ارتش لبنان آماده‌گی و قدرت ورود به این جنگ و پیروزی در آن را دارد و افسران و نیروهای ارتش از آماده‌گی‌های بسیار بالایی برخوردار هستند.

نصرالله گفت :«مشارکت امریکایی‌ها و توقع داشتن از آنها برای حمایت از ارتش لبنان یک فاجعه است و توهین به ارتش لبنان به شمار می‌آید و ما ضد چنین تصمیمی هستیم.»

دبیرکل حزب‌الله در ادامه با رد برخی اتهام‌ها به این حزب گفت؛ این‌که ما به کویت سلاح فرستاده‌ایم یا سلاح قاچاق کرده‌ایم یا خرید سلاح داشته‌ایم درست نیست. حزب‌الله هیچ باند و تشکیلات و عواملی در کویت ندارد.

نصرالله افزود که حزب‌الله دست به تحریک کویتی‌ها علیه نظام‌شان نزده و این یک حرف مسخره است و اتهام‌زنی در این قضیه به حزب‌الله نادرست است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *