نشست مشترک و رهبری ارشد ارگانهای امنیتی در کابل برگزارشد

کنفرانس مشترک و رهبری ارشد ارگان‌های امنیتی و دفاعی، قوماندانان اردوی‌ملی، پولیس‌ملی، امنیت‌ملی و قوماندانی حمایت قاطع” اشتراک امروز سه شنبه (۱۱ عقرب) در مقر وزارت دفاع ملی در کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این کنفرانس رئیس‌جمهور غنی سخنرانی کرد  و گفت که در صد سال گذشته شاهد چنین اجماع در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی نبوده‌ است.

رئیس‌جمهور کشور از قهرمانی، شجاعت و قربانی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی کرده و به‌روح همه شهدا درود و دعا فرستاد.

رئیس‌جمهور خطاب به‌منسوبین قوای امنیتی و دفاعی گفت: هرگاه تاریخ نگاشته شود از صداقت و قهرمانی نیروهای امنیتی و دفاعی که به‌قیمت خون خود از وطن دفاع نموده‌اند، قضاوت خواهد شد.

رئیس‌جمهورغنی گفت که بدون سربازی نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی حکومت موفق شده نمی‌توانست، و امروز دنیا با وضاحت قربانی مردم و نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان را درک کرده و ما از پیمان میان‌مدت به مشارکت دوامدار تغییر جهت نمودیم.

آقای غنی با اشاره به نیروهای امنتیی گفت: به‌عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح از سربازی‌های تان قدردانی می‌کنم و امروز مردم همه یک‌صدا از نیروهای امنیتی و دفاعی شان پشتیبانی می‌نمایند که در صد سال گذشته شاهد چنین اجماع عمومی نبوده‌ایم.

محمداشرف غنی از همکاران بین‌المللی که همواره با نیروهای امنیتی و دفاعی همکار بودند، و نیز از تلاش‌های رهبری قوای مسلح قدردانی کرد.

رئیس‌جمهورکشور گفت، هدف مهم ما این است که قوای امنیتی ودفاعی محور ثبات و دفاع وطن قرار گیرند و تحرک بیشتر میان این نیروها به‌وجود آید.

وی افزود، سال گذشته اکثر مبصرین تصور می‌کردند که قوای امنیتی و دفاعی توان مقابل را علیه دشمن نخواهند داشت، و باید امروز از مبصرین خواسته شود که بابت این گفتۀ شان معذرت بخواهند، زیرا قهرمانی این نیروها را درک نکرده و آنرا نادیده گرفته بودند.

او علاوه کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی به‌وضاحت نشان دادند که قابلیت و توانایی مبارزه با دشمن را دارند و در سال ۱۳۹۴ بقای کشور را رقم زدند. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد که ما از شش مرحلۀ جنگ گذشتیم و در ختم سال ۱۳۹۴ روزانه ۱۵ تا ۲۰ عملیات نظامی انجام می‌گردید.

رئیس‌جمهور گفت که در اوایل ابهام در مناسبات بین‌المللی ما وجود داشت، این مناسبات زیر پرسش بود و نیز ما صرف در تعهد شش ماهه به سر می‌بردیم، اما در ختم سال گذشته فضای روابط ما با جهان وسیع‌تر گردید.

رئیس‌جمهورکشور با اشاره به‌دستآوردهای کنفرانس وارسا، از ایالات‌متحدۀ امریکا و شرکای بین‌المللی که در عرصۀ تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی با افغانستان تجدید تعهد کردند، تشکری کرد.

رئیس‌جمهورغنی گفت، با وجود آنکه ۱۳۰ هزار نیروهای بین‌المللی از کشور بیرون شدند، اما قوای امنیتی ودفاعی ما به‌خوبی توانستند از وقوع وضعیت دشوار جلوگیری کنند. و باید در این زمینه مبصرین قضاوت عادلانه داشته باشند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد که دشمنان مردم افغانستان در سال گذشته برای رسیدن به پلان‌های شوم خود ناکام ماندند و برنامه‌های استراتیژیک آنها با قوت تمام از سوی نیروهای امنیتی ودفاعی خنثی گردید.

رئیس‌جمهور کشور منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی را خطاب قرار داده گفت، افتخار می‌کنم که وظیفۀ سومی من سرقوماندانی اعلی قوای مسلح می‌باشد و سرقوماندانی اعلی فضای اعتماد را ایجاد می‌نماید تا با آزادی و ظرفیت مسلکی وظایف تانرا انجام دهید.

رئیس‌جمهور محمداشرف غنی افزود که ما در برابر یک جنگ اعلام ناشده قرار داشتیم و کاری که در سال قبل طی سه‌ماه انجام می‌گردید، اکنون در سه روز انجام می‌پذیرد، زیرا پیش‌بینی نسبت به وضعیت سال ۱۳۹۵ وجود داشت و پلان‌های منظم روی‌دست گرفته شده‌بود.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه باید آمادگی لازم در وضعیت‌های دشوار وجود داشته باشد افزود، سه‌هفته آیندۀ سخت و دشوار پیش‌رو است، و باید آمادگی کامل تدارک یابد. او گفت که جنگ از حالت اعلام ناشده به اعلام شده مبدل شده‌است.

رئیس‌جمهورغنی گفت که افغانستان در محور توجه جهان قرار گرفته، زیرا مناسباتِ را با جهان برقرار کردیم که برحق‌بودن مانرا ثابت نموده‌است. او اظهارداشت که دشمنان افغانستان از این بیشتر به انزوا کشانده خواهند شد.

رئیس‌جمهور از قهرمانی و تلاش‌های قوای هوایی در امر نابودی دشمن به نیکی یاد کرده، گفت که قوای هوایی بیشتر تجهیز خواهند شد و پس از ۴۰ سال این قوا سر پا می‌ایستند.

رئیس‌جمهور کشور با اشاره به‌پلان سه سالۀ جهت موفقیت‌های بیشتر اضافه کرد که سال ۱۳۹۴ سال بقا بود، اما سال ۱۳۹۵ سال انسجام، سال ۱۳۹۶ سال تحرک بنیادی و سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ سالهای ایجاد شرایط پیروزی خواهد بود، که ادامه تلاش‌ها در این زمینه ما را هدف‌مندتر خواهد ساخت.

رئیس‌جمهور بر فراهم‌کردن زمینه‌های بهتر جلب و جذب جوانان به‌صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی تأکید کرده، گفت که باید تمام واحدهای مربوط نظامی پلان‌های منسجم و هماهنگ در زمینه داشته باشند. او هدایت داد تا تحلیل واضح را در زمینۀ تشخیص نقاط قوت و ضعف ضمیمه با راه‌حل‌ها ارائه نمایند.

رئیس‌جمهورغنی همچنان به‌منسولین مربوط هدایت داد، که اکمالات و نیازمندی‌های قوای امنیتی و دفاعی را بررسی نمایند تا مشکلات در زمینه مشخص گردد و اقدامات جهت رفع آن سنجیده شود.

رئیس‌جمهور بر جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی تأکید ورزیده، گفت که هرچه عاجل باید در این راستا اقدام شود و پلان‌های منسجم ترتیب گردد. او افزود: من مسوول جان هر سرباز وطن هستم و باید به‌خاطر پیش‌گیری از تلفات، پیش‌بینی‌های لازم وجود داشته باشد.

او تصریح کرد که باید تهدیدات تشخیص و طبقه‌بندی گردد، تا نظر به‌نوع تهدید اقدامات موثر و عاجل روی‌دست گرفته‌شود.

رئیس‌جمهورغنی بر اصلاح و موثریت سیستم تدارکات وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله تأکید کرد. وی گفت که چندین جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی را شخصاً رهبری نمودم، تا پروسۀ تدارک نان و لباس برای نیروهای امنیتی ما تسریع گردد، اما شکایات در زمینه وجود دارد و این قابل قبول نمی‌باشد و باید تفتیش همه‌جانبه صورت گیرد.

رئیس‌جمهور افزود که در چهار سال آینده زیربنای فزیکی برای ۴۰ سال تکمیل می‌گردد، سیستم منظم شکل می‌گیرد، مصرف بودجه هدف‌مند می‌شود و خلاها به‌سرعت پُر می‌گردد. او گفت که با تغییر نسل سر و کار داریم و بالای نسل نو باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

رئیس‌جمهور گفت در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ پلان‌های شوم دشمن بر اساس یک پلان پیش‌بینی واضح خنثی گردید. او دستور داد تا ولایت به ولایت و ولسوالی به‌ولسوالی پیشنهادات مشخص را در زمینه ارائه نمایند، تا نقاط تهدید مشخص گردد.  او همچنان از آنان خواست تا پیشنهادات واضح را در راستای استعمال موثر قوه ترتیب و ارائه کنند.

رئیس‌جمهور در اخیر یک‌بار دیگر ضمن تشکر از نیروهای امنیتی و دفاعی خطاب به‌آنان گفت که هیچ‌یک تان به‌جبر وظیفۀ مقدس دفاع از وطن را نپذیرفتید، بلکه بر اساس علایق وطندوستی تصمیم گرفتید و شما افتخار دولت و ملت هستید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *