نشست صلحی دولت و طالبان در غور منجر به درگیری شد

دلاورشاه دلاوری فرمانده پولیس ولایت غور می گوید که ولسوال نامنهاد طالبان در ولسوالی دولت یار این ولایت توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرمانده پولیس غور گفت: این افراد طالبان پس از آن توسط نیروهای امنیتی مشترک کشور دستگیر شدند که قرار بود آنان در مسجد ولسوالی دولت آباد این ولایت با مقامات دولتی و اعضای شورای عالی صلح این ولایت مذاکرات داشته باشند و به پروسه صلح یکجاشوند.

به گفته دلاوری، مقامات دولتی و اعضای شورای عالی بعد از خروج نیروهای خارجی از این ولایت با مقامات طالبان در تماس شده و تاکید کرده اند که حال نیروهای خارجی از منطقه خارج شده بیائید به پروسه صلح یکجا شوید و به دولت مرکزی همکاری داشته باشید.

وی گفت: براساس گفته های قبلی قرار بود امروز نشست بزرگی میان طالبان مسلح و مقامات دولتی در مسجد دولت آباد برگزار شود و مقامات دولتی غور براساس گفته های قبلی امروز در مسجد حضورپیدا کرده اند اما طالبان زمانی که مشاهد می کنند حال تمامی مقامات دولتی در داخل مسجد گردهم آمده اند اقدام به تیراندازی کرده و با نیروهای امنیتی درگیر می شوند.

او گفت: در این درگیری به مقامات دولتی آسیب نرسیده اما یازده تن از طالبان بشمول ولسوال نامنهاد ولسوالی دولت یار از سوی نیروهای امنیتی کشور دستگیر شده اند.

گفتنی است که چند روز قبل نیروهای خارجی به رهبری نظامیان کشور لیتوانیا از ولایت غورخارج شدند و مسئولیت امنیتی را به نیروهای داخلی واگذار کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *